View Single Post
Skikkelig kjipt det må være for deg.. Blir lei meg og sint over åssen folk enda ikke fatter hvordan det de ser på som normal dagligspråk er homofobisk og sexistisk! Å bruke gay som skjellsord eller disseord, knytte homofili, legning eller kjønn opp til negative betegnelser påvirker jo holdningen til folk, og mest av alt rammer det de det snakkes om. De "mener det jo ikke slemt" mot deg sikkert men det er det samma som når de som sier rasistiske ting som N-ordet eller snakker nedlatende om damer "som en spøk" Det koster folk så lite å la være men enda er det alltid noen som skal kalle folk krenka eller teite når man reagerer på det og sier i fra! Heldigvis oppfatter jeg at fler og fler sier fra og da står de som bruker sånne betegnelser igjen som den dumme.. Har to gode homofile kamerater og på et tidspunkt begynte jeg å si fra til andre som "kødda" og brukte gay som et ydmykende og dissende ord at "yo hvorfor bruker du egentlig det ordet? Det er ikke noe ydmykende, svakere eller negativt med å være det. Vi har kompiser som er eller kan være gay" jeg har fortsatt til gode å få noe annet svar enn "øhh vet ikke jeg!". De jeg har påpekt det til har slutta å bruke ordet som slang!

Det er sikkert lettere sagt for meg enn gjort for deg men kunne det være en idé å si noe sånt til dem? Å ta opp det at de sender så negative signaler? Det hadde jo vært drit fett om du tok diskusjonen med dem en dag, hvorfor er det noe negativt å være homo, og da er det typisk macho svar at eh neida ikke noe galt i det bare de holder seg langt unna meg. Tenk hvor parkert du hadde gjort dem om du så sa "Jeg er homo og det er ikke noe tiltrekkende med deg i det hele tatt, du har altfor mange fordommer og vet du hva jeg skal gjøre som du sier å holde meg langt unna deg for jeg vil ikke ha en kompis som er så homofiendtlig uansett".
Du hadde mista en dust og han hadde mista en god venn og i tillegg måttet ransake seg selv for holdningene sine og blir sittende som den angrende part som gjerne vil si unnskyld og skvære opp fordi han lærer.

Jeg er sikker på at selvbildet ditt øker når du begynner å omgås andre folk. Vet du er ung men det fins både nattklubber og foreninger for homofile og jeg skal si deg en ting, er sjeldent jeg har det så fett som når jeg er med kompisen min på homseklubb! Ingen jævla hiphopmachoer som skal stå å leke kule og tøffe, eyeballe alle de ser.. Selv for en annen hetero hiphopper som meg er det kult å bare kunne være seg selv uten noe tøffingmaske og den slipper man ilag med homofile hvertfall. Det betyr ikke at du må ha bare homofile venner, fleste heter folk i dag er like glad i deg enten du er homo eller trans eller hva som helst I hvertfall ordentlige venner verdt å spare på!

Jeg vet at det du står i nå er frustrerende og vanskelig særlig når noe i deg selv heller ikke vil komme helt ut eller akseptere at du er homo, men dont worry du trenger ikke låse deg til noe boks. Seksualitet kan være flytende og mange fortrekker betegnelsen skjeiv i stedet fordi det innebærer at de hvertfall ikke er hetero men ikke vil definere om det er bifil eller homofil. Du behøver ikke sette et stempel på deg selv om du ikke vil men jeg håper virkelig du snart vil klare å være den du er og få venner som aksepterer deg for det uten at du trenger å ha på maska hele tida!