View Single Post
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ja da beklager jeg.

Men jeg klarer ikke helt å skjønne hvordan du skal
kunne være i nærheten av mennesker hvis det er terskelen din
for hva som er ekkelt, arrogante og spydig.
Vis hele sitatet...
Som en vaskeekte empath i rettferdighetens navn (noter at jeg anbefalte TS en slimete spyttklyse på rullebåndet, men jeg tenker det er bedre enn å slå ned den butikkansatte, men igjen, som _abc_ skrev, å bestille pils hjem er tungvint og kanskje noe dyrere, men kanskje det beste, det aller beste er å ta det opp på en real måte med sjefen til den butikkansatte) plukker jeg opp "better than thou"-vibes uhyre enkelt. Det er en sann forbannelse og jeg skulle ønske min terskel for å føle at jeg blir dominert, men også observere dominans var lavere. Men, noen må ta oppgjøret.

Sitat av Flaffersen Vis innlegg
''Just because you're offended, doesn't mean you're right.'' - Ricky Gervais.

"Just because you were offended doesn't mean that what I said was offensive.
Your feelings don't trump my rights and saying that you're offended because of something that I said doesn't mean (necessarily) that what I said was wrong or offensive.

Being offended is a choice, not a constant and it's almost always subjective."
- Twitter user 2019
Vis hele sitatet...
"Fiyah" skrev eksplisitt at det han siterte var det dummeste han hadde lest på lenge. Er ikke den en fornæmelse? Vil du virkelig bli tatt så useriøst når du skriver i god tro og innlegget egentlig gir mening? Virkelig?

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Nei selvsagt ingen magisk knapp, men det jo følelsene til ts som gjør at han reagerer med et voldsomt raseri og får tanker om å slå ned den ansatte bare fordi han føler at spørsmålet om ID er en måte å forulempe ts på. Vi VET jo ikke om fyren i kassa kanskje bare er litt treg av seg, er elendig på huske ansikter, er livredd for å gjøre feil eller faktisk forsøker et maktspill.
Vis hele sitatet...
Den butikkansatte ser kritisk på TS og studerer legitimasjonen nøye, TS har til og med tattovering i ansiktet. Den butikkansatte ser TS hver eneste dag og har spurt om legitimasjon 100 ganger. Nei jeg kjøper ikke den, men for all del, da skal den butikkansatte være uhyre treg og/eller oppleve det EKSTREMT vanskelig å gjenkjenne ansikter. Jeg antar at TS vet dette bedre enn begge oss to og vi ser jo hva TS skriver.

Men for all del, det du sier kan stemme og da trekker jeg tilbake mitt skriv.

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Ts må jobbe med sine følelser, og hvordan han reagerer. Fyren i kassa gjør faktisk jobben sin. Kanskje ikke optimalt men han gjør faktisk jobben sin. Man kan velge å heller handle en annen plass, kjøpe større mengder eller få øl hjem på døren om det er mulig i ts kommune. Ts velger faktisk å fortsette å oppsøke denne butikken til tross for at det gjør ham rasende, og da handler ikke ts til sitt eget beste.
Vis hele sitatet...
Eller ta tak i problemet og snakke med sjefen? Det virker nesten åpenbart at den butikkansatte ikke gjør jobben sin på en moralsk riktig måte og da gjør han egentlig ikke jobben sin. Å jobbe med følelser tar for noen mennesker ekstremt lang tid, men det er selvfølgelig å foretrekke at alle mennesker jobber med følelsene sine, så jeg er tildels enig i poenget ditt.

Det siste du skriver er jeg enig i.

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Nei det var bare god humor å komme med den linja der. Her missforstår du intensjonene. Ok, kanskje ikke en humor alle finner morsom, men jeg er ganske sikker på at den kommentaren ikke ble skrevet hverken i ondskap eller for å fornedre ts, men at den ble skrevet som en spøk.
Vis hele sitatet...
Er det egentlig god humor å rakke ned på andre mennesker?

Jeg vll leve i en verden der alle elsker alle og INGEN ser ned på hverandre, heller ikke skjult bak humor. Det er et av mine mottoer og noe jeg argumenterer for. Jeg tror ikke verden blir slik, men det er slik jeg vil se verden.

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Du kan hisse deg opp over spøken, eller du kan ta noen pusteøvelser og si til deg selv, at jaja, så skjønte jeg ikke den spøken men samma kan det være med den saken.
Vis hele sitatet...
Jeg hisser meg ikke opp. Hvor tar du det fra?

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ja da beklager jeg.

Men jeg klarer ikke helt å skjønne hvordan du skal
kunne være i nærheten av mennesker hvis det er terskelen din
for hva som er ekkelt, arrogante og spydig.
Vis hele sitatet...
Glemte å skrive at det er en god egenskap å kunne beklage seg. Kudos!
Sist endret av K-Uche; 5. november 2020 kl. 17:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.