View Single Post
Protector of Tellus
Texas's Avatar
14
Sitat av Grønt&brunt Vis innlegg
Er det noen her som har tips til tørking? Jeg tenkte å legge fleinen oppå en vifte under senga mi over natta. Vil dette funke? Har ikke muligheten til å tørke de noe annet sted ettersom de jeg er bor med ikke er så psykedelia-vennlig
Vis hele sitatet...
Går sikkert fint det. Bare det ikke blir for varmt, soppen mister potens ved varmetørking. Jeg bruker å tørker soppen i romtempratur med god luftsirkulasjon.

Sitat av Ze9rik Vis innlegg
Har vært ute på jakt noen ganger nå uten suksess og har noen spørsmål:

Har det noe å si om det er mye mose i gresset?

Hvis gresset er veldig høyt (annet enn at det blir vanskeligere å se soppen)?

Og har dere noen gode strategier på å ikke se ut som en fyr på jakt etter fleinsopp når dere går rundt og leter/plukker?
Vis hele sitatet...
Mose går greit, ofte kan en finne flein som kommer opp av mosen.
På beiteområder(som er det beste) vokser flein ofte i gresstuer som ikke er beitet helt bort, ellers trives de i kort gress i øpna landskap.
Plukke diskrè ja.. Det fleste skjønner ikke hva du driver med, og om noen mot formodning skulle spørre hva du driver med, kan du svare at du studerer biologi og skriver bachelor om insekters aktivitet om høsten, elns Om du er mobil kan du bruke googlemaps til å finne litt bortgjemte beiteområder der du kan jakte i fred.
Sist endret av Texas; 14. september 2019 kl. 00:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.