View Single Post
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Da har du elegant ignorert det som kommer frem i Brennpunkt: Avhøyret.
Vis hele sitatet...
Hva? Det er nettopp avhør jeg snakker om. Tidligere var det tilståelse som var fokus, mens det nå er fokus på å få korrekt informasjon der man utforsker ulike hypoteser.

Selv om det er mange år siden praksisen offisielt ble endret er det fremdeles avhør den dag i dag som ikke blir foretatt i henhold til de nye rettningslinjenen.
Vis hele sitatet...
Det er det sikkert, men dette er nok noen ganske få unntak.

Og nå fortsetter vel diskusjonen i samme bane som tidligere da du måler politiet som en ufeilbarlig entitet: du kommer til å henvise til noe lovverk, si at sånn skal det være og glatt fortsetter ignorere saker med avfeiinger som "uinteressant" og "ikke representativt for politiet som en helhet ".

Vi får være enige om at oss andre i tråden har et litt mer realistisk bilde på hvordan politiet opererer enn hva direkte sitater fra regelverk tegner.
Vis hele sitatet...
Nå snakker jeg om hvordan avhør faktisk er ment å foregå, så her roter du med tema.

Forresten så er det vel en forholdsvis ny regel nå om at alle avhør skal tas opp på lyd (hvis det ikke tas lydopptak må det begrunnes i avhørsrapporten, hvis jeg ikke husker feil), så hvis det skjer mye snusk der ute så bør det være nok av advokatmat.
Sist endret av hemmeligegreier; 5. mai 2018 kl. 21:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.