View Single Post
Trådstarter
105
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Fyfaen, skyting er hardcore... Glad jeg var heldig nok til å aldri ende opp i en situasjon hvor det hendte. Det var nok mer flaks og tilfeldigheter enn viljestyrke/disiplin fra min egen side. Forhåpentligvis litt det siste også.

Tenk å oppleve et så euforisk rusmiddel som Amfetamin eller Heroin via en inntaksmåte som gjør at du aldri noensinne blir fornøyd med inntak via nesa/munnen/ræva/whatever igjen.

Da er løpet i mange tilfeller kjørt, hvertfall i en god del år. I mange tilfeller for alltid. Beviset ser du i Brugata/Storgata hver jævla dag, døgnet rundt.

Og faen som sprøyter har herja med noen av dem jeg anså som mine nærmeste, beste mest lojale venner.
Fuck de jævla kanylene, alle som ikke har opplevd IV rus bør holde den døren jævlig godt lukket og låst.

----

Når det kommer til kroppstemperatur på Amfetamin så trekker de små blodårene/kapillærene ytterst i ekstremitetene seg sammen og gjør at blodtilførselen blir dårligere. Tar du en feit dose med Amfetamin, f.eks smeller et halvgram, er det ikke rart om du føler deg kald etterpå. Bare som følge av de fysiske reaksjonene kroppen har på stoffet.

Blodforgiftning er som regel noe man må gjøre noe med, og det ganske kjapt, er det ikke?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg begynte med sprøyter alt for tidlig. Hadde vel kun rust meg regelmessig i et halvt år før jeg satt med heroin og amfetamin i nåla. Det var egentlig bare fordi alle rundt meg (som gjerne hadde rust seg i 10+ år) brukte det, så det ble på en måte en sosial greie, "Skal vi gå og sette en smell sammen?". Ikke noe direkte press, bare jeg som ikke klarer å stå imot fristelser. Jeg så jo hvor god i formen de plutselig var når de kom ut fra badet etter å ha satt seg en. Det er lite som kan måle seg med den følelsen. Nå kan jeg ikke huske sist jeg sniffet eller droppet, jeg skyter absolutt alt som kan skytes. Jeg har til og med satt smeller med bare vann, fordi jeg har vært sugen på sprøyta. Jeg er jo ikke helt god i hodet, haha.

Hadde faktisk ei venninne som spurte om jeg kunne sette et skudd på henne eller vise henne hvordan jeg gjør det på meg selv for et par uker siden. Det ble et blankt nei fra meg. Jeg følte meg jævlig kjip der og da, og det kan godt hende hun fant utav det på egenhånd eller fikk hjelp av noen andre - men ikke faen om jeg skal ha det på meg. Min egen helse tenker jeg ikke så mye over, men jeg vil ikke føle meg ansvarlig for at noen skader seg selv på den måten.

De siste månedene har jeg tatt amfetamin regelmessig, og tar ofte *alt for mye*, så det er ikke uvandt for meg å bli kald, få feber eller i hvert fall svette som en gris, bli kvalm, kaste opp, bli svimmel etc. Men disse "fryse-anfallene" er noe annet, synes det er skikkelig rart. Men jeg hadde aldri tenkt blodforgiftning, det føles ikke så alvorlig og det har jo alltid gått over til slutt. Men jeg blir jo nysgjerrig kjenner jeg.