View Single Post
Partene bruker ulikt tallgrunnlag, som vist i linken til Rosander.

Det handler også om andre ting, som at veldig mange som jobber som lærere mangler godkjent utdanning. KS kritiseres for å ikke ta dem med i grunnlaget for lønn, da er de altså ikke å regne som lærere, men de kan tydeligvis fint jobbe som lærere. Noe som kompliserer det er tidspunktet, som altså kommer etter at alle andre forbund er ferdigforhandlet. Da er jo ikke handlingsrommet så stort.


Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Denne streiken og SAS-streiken viser jo at streik ikke lenger hører hjemme i samfunnet. Det ødelegger for mye. Nå er det et helt årskull med elever som mister kanskje et helt skoleår som de må gå om igjen. Jeg synes ikke det er riktig.
Vis hele sitatet...
Hvem er det som har ansvar for å levere et skoletilbud? Er det utdanningsforbundet eller kommunen? I stedet for å kritisere arbeidstakere som nekter å jobbe under rådende forhold, kan du jo kanskje rette kritikken mot de som ikke prioriterer skole på et nivå som gjør at de får utdannede folk til å jobbe der?

Og seriøst, elever blir psykotiske og deprimerte av å ikke gå på skolen nå? Nei, lediggang er jo ikke noe bra. Men man kunne vel holdt skolen åpen med alle de ansatte som ikke streier. Alle miljøterapeutene, sosionomene, psykologene, helsesykepleierne osv. Ånei, for de finnes jo ikke. Det er lærerne som gjør alt det også, med eller uten lærerutdanning. Det foreldre burde bekymre seg for er ikke hvor lenge denne streiken varer, men hva som skjer med skolen når lærerne kaster inn håndkleet og quiet quitter alle de ubetalte ekstraoppgavene der.

Sitat av Dough Vis innlegg
Nå har ikke jeg barn selv men f*** jeg hadde vært forbanna om jeg hadde en av disse.
Vis hele sitatet...
Hadde du også vært forbanna om barnet ditt var en av dem som ikke hadde hatt engelsklærer hele 10.klasse, bare tilfeldige vikarer fra uke til uke? Eller en av dem som hadde ekstra behov for tilrettelegging men ikke fikk det? Eller en av dem som gikk i klasse med noen som kastet stoler og pulter veggimellom og som helt åpenbart burde blitt fulgt opp av noen med annen fagkompetanse enn en bachelor i nordisk?

Streik går alltid ut over noen, hvis ikke er det jo ingen vits i. Jeg som forelder hadde i alle fall ikke blitt betrygget om yrkesgruppen som skulle ivareta barna mine i praksis hadde mistet streikeretten.
Sist endret av *pi; 25. september 2022 kl. 20:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.