View Single Post
Redpilled alfahann
391
Sitat av *pi Vis innlegg
Overdrevent markeringsbehov tyder på at du trenger å kjempe for posisjonen din.
Vis hele sitatet...
Det tror jeg stemmer for de fleste. Det er attraktivt å være tøff. Ikke å tøffe seg. Spørsmålet blir jo da hvordan du vet at mennene er av typen som ikke trenger å markere seg. Å sitte tydelig sjenert i et hjørne og ikke tørre å si noe særlig tror jeg ikke kvalifiserer til den oppfattelsen selv om det kan beskrives som å ikke kjempe for posisjonen sin.

Sitat av *pi Vis innlegg
Ja, det er jo her jeg faller av. Hvorfor beviser han med de store fjærene at han i sum er bedre enn de andre? Ok, han har fjær som trekker ned, så da må noe annet trekke opp. I sum har han vært akkurat like flink til å overleve som nabofuglen, som også er i live. For poenget ditt her er at fjærene trekker ned overlevelsen, ikke sant? Eller misforstår jeg?
Vis hele sitatet...
Nei, for han har ikke symbolisert at han både klarer å overleve og produsere fjær i tillegg. Fjærene er en tilleggsutgift utover overlevelsen. Veit ikke om det var noe bedre svar, men det er en anerkjent teori med en middels stor Wikipediaside, hehe.

Sitat av *pi Vis innlegg
Har du virkelig hørt flere damer si det? Det høres mistenkelig ut som noen som har fått selvfølelsen så nedbrutt at hun tror at hun er avhengig av mishandleren sin, noe som jo ikke er en helt ukjent dynamikk i psykopatforhold.
Vis hele sitatet...
Har hørt flere damer gi utrykk for det og flere forsvare andre former kjip oppførsel fra menn de er i forhold med eller har ligger med. Jeg er som sagt ikke så sikker på om det skyldes mangel på selvtillit eller manipulasjon og at tiltrekningen er på tross av volden og den kjipe oppførselen og ikke på grunn av den.

Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg tror overhodet ikke at tiltrekning og forelskelse er særlig rasjonelt, men jeg tror også at du kanskje ser litt ensidig biologisk på det. Selv om det i stor grad er intuitivt, så bygger intuisjonen vår også på en kulturforståelse, ikke bare på steinalderinstinkter. Selv om for eksempel makt er tiltrekkende, så har vi nok andre oppfatninger av hva makt er nå enn for tusen og titusen år siden.
Vis hele sitatet...
Ganske enig med deg tror jeg. Hva som anses som høy sosial status og makt er forskjellig fra kultur til kultur og subkultur til subkultur. Tror allikevel at drittsekkoppførsel innenfor de kulturelle rammene for hva som er høy status er tiltrekkende generelt for kvinner. Både cocky pappagutter og sleske kulturmenn drar damer, men hva damene som lar seg sjekke opp anser som tegn på høy sosial status er nok ganske forskjellig i de to tilfellene. Den grunnleggende biologien tror jeg er den samme, men måten den manifesterer seg på er ikke det.

Så skal det sies at tiltrekning for kvinner, rent biologisk, ikke bare trenger handler om tegn på gode gener, men også signaler på potensiell investering i avkommet. Der er det en del andre signaler som kan være tiltrekkende. Jeg tror ikke nødvendigvis kvinner deler opp mennene de tiltrekkes av i kortidspartnere og langtidspartnere i alle tilfeller og da kan både signaler på gode gener og potensiell investering i avkommet være av betydning på en gang, noe som gjør hele greia enda mer komplisert.