View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg er så varm i topplokket. Rart om jeg blir overopphetet NÅ. 11 timer etter inntaket..

Jeg er bekymret for at jeg har tatt en overdose, men at det merkes først på vei ned...
Vis hele sitatet...
Tror det her skal gå helt fint altså Som du sier, så ville du nok lagt merke til en overdose for lenge siden om det var saken. Høres mer ut som noe angst som sitter å lurer. Jeg vet akkurat hvordan det er da jeg sliter med det selv så jeg føler med deg.

For min del, så hjelper det å flytte fokuset til noe annet. Jeg synes det er lett å grave meg ned i angsten min da det blir vanskelig å skille mellom "bare angst" og noe man genuint burde bekymre seg for. Løsningen min på dette er rett og slett å gjøre noe annet, så godt jeg kan.

Du kan også prøve å være nysgjerrig istedenfor. Vær din egen psykolog og spør deg selv hvor dette kommer fra, og hvorfor? Jeg synes det gjør det enklere å få et overblikk på tankene mine slik at jeg lettere kan se at det ikke er noe å bekymre seg for.

Siste tipset jeg har er bare å puste. Når jeg slet med panikk anfall flere ganger i uken, så var det dette som hjalp meg aller mest. Det jeg gjorde var å "puste i firkant" som det heter. Man gjør det slik:

Pust inn gjennom nesa i 4 sekunder.
Hold pusten i 4 sekunder.
Pust ut gjennom munnen i 4 sekunder.
Hold pusten i 4 sekunder.

Så bare repeterer man det til man føler seg bedre. Sier det igjen, det hjalp meg utrolig mye så anbefaler denne hvis du føler sterkt på angsten.

Det er forresten vanlig å bli redd for at man skal slutte å puste for noen når de opplever angst. Så tror ikke at det er noe farlig, kan oppleve det selv. Håper det ordner seg