View Single Post
Jeg også støttet politiet, men fy faen så irriterende han politimannen høres ut. Skjønner godt at du er forbannet og jeg håper du følger opp saken.

Ransakelse er en frihetsinngripen, så det er en rekke vilkår som må oppfylles. Slike avgjørelser skal hovedsaklig bli tatt av en jurist. Spør også hvorfor ikke dette ble gjort. Godkjennelse av ransaking kan også skje over telefonen, men jeg har stor tvil om at han noen gang ville fått den godkjenningen.

Du kan også vurdere media, om ikke den patetiske lille politimannen viser noen form for ydmykhet. Folk som han gjør at politiet blir hatet.

Sitat av Tøysekoppen Vis innlegg
Er han for hårsår? Jeg hadde aldri godtatt at politiet hadde lusket rundt i bilen min fordi de har en magefølelse på at det er dop i bilen. Vi bor i ett fritt land og vi er frie mennesker. Vi bor ikke i nazi-tyskland hvor vi må være redde for å bli stoppet av menn i uniform for å vise papirene våres. Sorry mac.
Vis hele sitatet...
Politiet har ikke lov til å spørre om ransaking. Svarer vedkommende da nei, så vil det i seg selv gi "skjellig grunn til mistanke". Har politimannen gjort det, ville jeg erklært krig.

Sitat av Tøysekoppen Vis innlegg
Heisann.

Slik jeg ser det har du gjort en del feil. Det er mye du kunne gjort anderledes. Når den hyggelig politidama kom bort til deg å startet med småprat, burde du satt standarden med en gang. Fortell henne bare at du ikke svarer på spørsmål fra folk du ikke kjenner. Ja, dama var hyggelig. Men politiet er sjeldent ute på gata for å gi deg en bra dag. De er der for å ta deg.
Vis hele sitatet...
Enig veldig mye av det du skriver, men politiet er ikke ute etter "å ta deg". De er ute etter å passe på at Norge er et trygt sted å være.
Sist endret av Mr.NicePrice; 3. mars 2014 kl. 03:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.