View Single Post
Sitat av stranger Vis innlegg
Vi skal ikke belære dem noe som helst. Vi skal holde de unna vårt eget gode selskap fordi vi fortjener ett godt selskap og fordi vi har skapt dette selskapet selv. Araberlandene har plenty med olje og vakre kvinner - samme forutsetninger for å ha ikke bare et godt selskap, men tidenes fest.
Dersom de ønsker å dyrke en despot av en gud og leve i frykt for han og anse alle livets gleder som synd har de sin fulle rett til det.
Dersom vi ønsker likeverd, religionsfrihet og å dyrke både individet, solbrune kvinnemager og Coca-Cola - ja så har vi vår fulme rett til det.

Dersom alt med vesten og vårt system er fælt, og de ikke ønsker å akseptere og leve med våre verdier, kan de holde seg unna.
For gode til å ta del i systemet, bortsett fra velferdssystemet. Fysj og æsj.
Vis hele sitatet...
Tvert i mot har de fleste arabiske land en rævkjørt økonomi som et resultat av et forsøk på det du beskriver her. De har prøvd å vestliggjøre samfunnet sitt, de har prøvd å demokratisere landestyret. Det har imidlertid ført til opprør fra diktatorer og andre grupper som gjør landene generelt sett jævligere å oppholde seg i enn før.

Innlegget/ene dine er basert på uriktige påstander og du skaper argumenter ut fra dette, noe som blir pinlig og lite kontruktivt.

Det er ikke slik at flesteparten av muslimer har noe påfallende behov for å trykke andre mennesker rundt seg under seg, det være seg homofile, kvinner eller andre religiøse. De aller fleste har imidlertid et nærmere forhold til religion og har et levesett godt implementert i samfunnet for øvrig som knytter handlinger, regler og lover til religion. Det gjør dem ikke til ekstremister, på lik linje med kristne eller andre sekter i Norge. Dersom du helt alvorlig mener dette, er jeg spent på hvordan du har komt frem til en slik slutning.

Nå er jo dette rimelig subjektivt, men slik jeg ser det er verdisettet til Islam langt fra noe værre enn kristendommen eller jødedommen som du hevder kan linkes opp mot fredskaping generelt, ettersom det er flere jøder som har mottatt nobels fredspris, enn muslimer(ikke glem at jøder er en part i midtøstenkonflikten). Poenget ligger i at man i vestlige land har mer frigjort seg fra religion, selv om man skal slite rimelig mye med å ikke kunne klare å sammenligne norske lover med kristendommens budskap.

Flytkningene som kommer opp hit har jo akkurat et slikt ønske - frigjøring og demokrati. Visst ikke ville de vel vært igjen der nede for å gå sammen med ISIS å slakte ned ikke-troende?

Videre kommer du med en rimelig spesiell påstand: Land for hvite er bedre å bo i enn muslimske land(dersom jeg forstod deg riktig): Jeg regner med du har noe å sammenligne med siden du kan påstå noe slikt. Mye kan måles i velferd, men man kan aldri måle menneskes oppfatning av lykke. Det som du anser som et godt samfunn er ikke det samme for alle andre, og påstanden din kan snus helt på hodet med dette.
Sist endret av reklame; 7. februar 2017 kl. 16:27.