View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bor hjemme fortsatt og har lyst å investere i terrasse som går ut fra rommet mitt, trenger ikke være store greiene, bare akkurat nok til at jeg kan åpne dørene og stå utfor med en sigg , spørsmålet mitt er da om det er noen her inne som jobber med utbygging av den slags som vet hvor mye det koster å rive ned veggen her og sette opp en dør og bygge en mini balkong. Alle svar mottas med stor takk
Vis hele sitatet...

Hei,

Bygget akkurat terasse selv i år. For første gang. Du trenger ikke søke så lenge du holder deg under 50kvm og at terasseflaten ikke havner høyere enn 1m eller 1,5m usikker. Sjekk med google. Enkelt DIY, riv av bordkledning der du vil ha døren. lag hull, sett inn ekstra stendere/utforinger. Inn med dør. Terassen: Grav x antall hull i forhold til hvor stort, kravene er max 2,20 meter mellom hvert hull. Er det berg under jorda er dette gull. Borr gode hull, bank nedi armeringsjern og fyll i betong og grus (cowboymix) Jeg brukte ståltråd å surra armeringsjern og stolpesko sammen og fylte betong rundt. Sitter som blegg. Materialet trenger faktisk ikke koste mye. Jobben skal alle klare med litt dedikasjon og noen googlesøk eller en telefon til far/svigerfar.

For å skryte litt, vårt prosjekt var på 120kvm, bygget i en oppoverbakke. Det mest avanserte byggeprosjektet jeg har vært med på.