Tråd: Dumme kunder
View Single Post
Det værste jeg veit er folk som ikke skjønner at butikken er stengt. Jobbet i en nisjebutikk for friluftsutstyr. Et par minutter før vi stengte kom det et ungt par inn. De skulle ha full bekledning. Fjellstøvler, skalljakke og skallbukse. Butikker som dette har det relativt tøft. Sjefen så sin mulighet til å øke dagens omsettning betydelig, så han ekspederte dem. Ikke mange som betaler 6000 for en goretex jakke og 4000 for en bukse. Nok om det. Etter å ha prøvd ut utallige modeller fant de begge en fin kombo. Det var 40 min etter stengetid. Det hele ender med at de takker for seg og sier noe sånn som "Vi tenkte å kjøpe fra USA, er så mye billigere"

Nå tenker sikkert noen av dere at. Hva faen er galt med det? Man går ikke inn i en butikk, prøver ut en masse varer for så å bestille på nett etterpå. Det er direkte frekt.

-----

Satt i kassa på prix. Kommer en kar springende inn idet "garasjedøra" til hovedinngangen er på vei ned. Han lovte å være rask, jaja, la gå. Jeg måtte jo sitte å vente på han iom at jeg skulle ta oppgjøret. etter 15 min tar jeg kontakt med han.

samtalen gikk vel noe som denne:
M: Unnskyld, vi har stengt nå, kunne du vennligst prøvd å skynne deg litt. Må ta oppgjøret etter du har betalt skjønner du.
K: Er du frekk? Vet du hva? Jeg er LEGE. Jeg redder liv hver eneste dag, og da skal jeg faen meg få lov til å kjøpe middag også.
---Jeg ble helt satt ut der jeg sto. Tok ikke så alt for lang tid før han kom til kassa. Men faen så lei jeg blir av slike kunder. Makan.