View Single Post
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Har du vitenskapelige bevis for å si at hjernen vår også er en del av denne utviklingen?
Vis hele sitatet...
Øh, hjernen vår er en del av organismen vår, og organismen vår er et resultat av mange millioner år med helt fantastiske prossesser og systematiseringer. Den poppet ikke fram sånn helt uten videre...

Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Er ikke Darwins teori mer rettet mot det fysiske?
Vis hele sitatet...
Hmm, såvidt meg bekjent er hjernen et veldig solid og fysisk organ man både kan se på, ta på, lukte på, smake på og alt annet som måtte falle deg inn (så lenge den er ute av skallet sitt vel og merke).

Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Etter min mening er det store hull i vitenskapen mht hjernens kapasitet og utvikling.
Vis hele sitatet...
Ja, det er klart. Men det er ikke bare bare å forstå seg på det mest avanserte organet vi vet om, i det hele tatt den mest avanserte og fantastiske konstruksjonen there is. Ting tar tid, ting må verifiseres, gjentas, dokumenteres, observeres, testes - the list goes on. Vitenskapen kan ikke trylle fram alle svarene når du knipser med fingra.

Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Et eksempel: Hvis din teori hadde stemt så ville det blant annet ikke vært deprimerte personer på jorden i dag. For vi har kommet så langt i evolusjonen at dette ville ha blitt luket ut som en "programmeringsfeil" i hjernen for lenge siden.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du må lese litt mer om hva evolusjon går ut på, gjerne litt psykologi og nevrologi mens du er i gang også.
Sist endret av Sky; 13. oktober 2009 kl. 14:24.