View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
"Veldig uintelligente" mennesker har ofte ikke evnen til dyp introspeksjon, ofte ikke noe særlig kunnskap å koble observasjonene sine til, ofte ikke evne til å formulere seg på en god måte. Basert på denne posten alene synes jeg du passer dårlig til den beskrivelsen.

Jeg kjenner meg igjen i veldig mye av problemstillingen din, blant annet det å drastisk underdrive sine egne positive egenskaper, og drastisk overdrive de negative. Jeg har også hatt den samme tanken om at disse tankene "bare er realistiske" - men også vært heldig nok til å innse at det slett ikke er en rettferdig, realistisk tolkning av verden. Depresjon og ensomhet har en lei tendens til å kategorisk forvrenge alt du føler om alt mulig, og spesielt deg selv. Husk på det, så godt du kan - og for guds skyld, ikke ta noen seriøse beslutninger basert på følelser som garantert er grundig "out of whack".

Det er muligens en dårlig idé å bruke for mye tid på dagdrømmer, spesielt hvis du opplever "backlash" og å bli desillusjonert etterpå.

Har du fått noen diagnose på depresjon? Har du prøvd medisiner? (Eventuelt, hvilke?)