View Single Post
Sitat av noguhso Vis innlegg
Dette stemmer, og jeg er enig. Det du skal ha i klart for deg er sulfat Hvilken rolle Sulfat(O4S-2) - dekket av oksygen)) Har i denne modellen og hvilken rolle det spiller innenfor human farmalogisk kinetisk metabolisme som gjør disse forskjellig. Sant som du sier, men det er en vesentlig forskjell på disse to(lisdex vs. dexamfetamin) men resultat av metabolisme, så er det samme stoff, lisdex må metaboliseres, dex er en frisettende art som virker sterkere, og raskere.

CYP450 har en stor rolle her. Det er verdt å nevne at hvis du er caucasian(hvit) så har vi et stort avvik her med hele 9-15% innefektiv metabolisme gjennom det vikktigste (i denne sammenheng) CYP2D6

Utregningen din er feil, 20mg dex, tilsvarer 40mg lisdex, ikke 70
Vis hele sitatet...
Mye detaljer her, men det du skriver i forrige post er jo helt feil. Attentin er ikke metylfenidat, og er heller ikke langtidsvirkende i forhold til aduvanz/elvanse.

Sitat av Muffin Vis innlegg
Yay! pi!

Nei, jeg tar 2*5 om morgenen kl 6-7 og 2*5 kl 11-12.

Synes det funker veldig bra, og føler ikke noe nedtur i det hele tatt. Bare at symptomene kommer snikende utover ettermiddagen, men det går fint.

Bare jeg får sove nå så…
Vis hele sitatet...
Det påvirker ikke min søvn så tidlig i alle fall, kan redosere i 15tiden også uten problem. Har ikke prøvd senere. Noen sover faktisk bedre med en liten dose på kvelden. Kommer jo an på hva som holder deg våken vanligvis. Men bra at du fant ut av det, det er digg når det funker!
Sist endret av *pi; 9. februar 2023 kl. 00:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.