View Single Post
Trådstarter
59
Sitat av OneofaMind Vis innlegg
Samtlige jeg vet om som prøvde både ritalin kapsler og concerta foretrakk concerta. Hvorfor ikke bare prøve concerta eller evt amoxetin når du åpenbart sliter så mye med Aduvanz og Attentin? Skjønner ikke helt greia med å bytte fram og tilbake mellom dem når de stadig er problematiske? Det bør og sies at både aduvanz og concerta gir klart bedre symptomlindring vs mer hurtigvirkende stoffer i forskningsstudier. Jeg for min del vil heller ha noe som gir best mulig effekt om bivirkningene er noenlunde sammenlignbare med et annet preparat. Jeg har brukt elvanse noen år og har hatt endel bivirkninger på det, men totalt sett litt bedre enn ritalin kapsler. Fikk tilbud om attentin, men takka nei, orka ikke prøve mer og bivirkningene på elvanse var totalt sett levbare om jeg tar pauser i helger og ferier så jeg slipper å gå på like høy dose som før, da ble bivirkningene værre.
Vis hele sitatet...
Tja, jeg tenker kanskje at jeg må stå igjennom bivirkningene og så kanskje det blir bedre. Jeg har jo lest hvor bra det fungerer for de fleste. Og så blir jeg så usikker hele tiden. Kanskje jeg gjør noe feil? Kanskje jeg har for lav dose? Kanskje jeg har for høy dose? Ugh…

Sitat av *pi Vis innlegg
Det er ikke gitt at lengre svingninger er bedre enn raske. Jeg synes i alle fall ikke det.

Men litt rart å prøve Elvanse etter Aduvanz, det er jo nøyaktig det samme bare barnedoseringer.

TS: Som tidligere nevnt: har du vurdert atomoxetin? Du kan også vurdere det sammen med lav dose av en stimulant, hvis du ikke tåler så store doser.
Vis hele sitatet...
Elvanse var for redosering egentlig. Men ble til at jeg kjørte det en stund pga det ble lavere dose enn Aduvanz og derfor mindre bivirkninger. Men det hadde jo ingen effekt.

Jeg er livredd for Stratterra. Har lest om heftige bivirkninger som jeg ikke har lyst på har også lest noen suksesshistorier dog som gjør meg nysgjerrig…

Har funnet Reddit med masse nyttig. Mange som meg der, som lurer på alt mulig, som sliter med å finne medisin og dose. Og som styrer med å håndtere sin egen utålmodighet, usikkerhet og skuffelse mine egne konklusjoner har vært at jeg er på for høy dose, jeg må holde ut lenger, jeg er på for lav dose, jeg tåler ikke amf-typer…

Det får bli Concerta da. Så får jeg ha Strattera i bakhodet enn så lenge *følte seg redd* passer ikke særlig bra å spy, tisse, bli deprimert og bare sove. Men om det er veien til et bedre liv så skal man vel holde ut en stund…
Sist endret av Muffin; 1. februar 2023 kl. 08:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.