View Single Post
Sitat av crazyclomp Vis innlegg
Angående lunjspause og ikke betalt. De trekker 30 min hver ukedag jeg jobber, MEN jeg er alltid tilgjengelig i lunsjen, har ikke hatt mer enn et par lunsjpauser sammenhengende.
Vis hele sitatet...
Spørsmålet er ikke om du er tilgjengelig i lunsjen, det er om du forventes å være tilgjengelig i lunsjen. Når en av dine kolleger går for å spise, er det et problem for deg å ringe ham og få han til å komme tilbake?
Sitat av crazyclomp Vis innlegg
Arbeidsmiljøloven

§ 11-2 "For ungdom mellom 15 og 18 år som ikke er skolepliktig, skal arbeidstiden ikke overstige 8 timer i døgnet og 40 timer i uken." Jobbet jo mer enn dette.
Vis hele sitatet...
Vil du ha overtid?
Drar du opp denne ender det med at du tvinger sjefen din til å sende deg hjem før du har krav på noe overtid i det heletatt.
Sitat av crazyclomp Vis innlegg
§ 11-5 "Personer under 18 år skal ha en sammenhengende arbeidsfri periode på minst 48 timer i løpet av sju dager. Den arbeidsfrie perioden skal så vidt mulig legges til søn- eller helgedag. " Skjer annenhver uke
Vis hele sitatet...
Ønsker du denne jobben? Om du drar opp reglene om at du ikke kan jobbe i den oppsatte arbeidstiden blir det nok fort til at du ikke får noen timer i det heletatt.