View Single Post
Sitat av methewall Vis innlegg
Det som for meg er problemet, er at så mange med den kristene tro i ryggen, har tatt feil så mange ganger før.
At kristendommen her til lands har begynt å modernisere seg for å ikke miste for mange tilhengere er jo forsåvidt bra, men når ting som for 100 år siden var en dødssynd som skulle bekjempes på alle tenkelige vis, i dag må godtas.
Forteller dette meg, at man har sett på det på nytt og insett at det blir for radikalt, i forhold til menigheten og ikke endre syn.

Med andre ord, kristendommen har forandret og tilpasset seg over tid som alt annet.
Vis hele sitatet...
Både ja og nei.

Som relgion så kanskje.

Men ordene fra Gud lød for 2000år siden slik: Ta imot Jesus og du vil komme til Himmelen/ bli frelst.

At det har tatt 2000år for oss "intelligente" mennesker å forstå at det faktisk var dette som ble sagt, er ikke "Guds skyld".

Det var bare at på den tiden så trodde man at ritualer og symboler var viktige. Noe man tror idag og forsåvidt, men man lærer jo så lenge man lever.

Som Georg Carlin sier: Hva er vitsen med å legge den venstre hånden på Bibelen og løfte den høyre? Blir Gud sint om man gjør det motsatt?

Jesus sier jo egentlig: <<Fuck alle ritualer,symboler og annen tro. Ta imot meg som frelser og deres synd skal vaskes vekk>>

Sitat av methewall Vis innlegg
Hvorfor skal da kristendommen ha noe mer rett en en hvilken som helst religion, eller ingen religion?
Vis hele sitatet...
Den trenger ikke ha noe mer rett enn noe annet. Det er simpelthen bare en måte å uttrykke seg på.

Sitat av methewall Vis innlegg
Med religion, er gjerne tilfelle at man tror at noe er som først antatt, helt til bevismengden blir så overveldende at nye retningslinjer må opprettes.
Vis hele sitatet...
Kommer ann på hva du mener..

Som jeg sa istad, Johannes 3:16 taler jo veldig klart om hva man må gjøre for å bli frelst. Dette er da det eneste man trenger å gjøre for å bli frelst.

Hvordan man vil leve livet selv er opp til hver og en, men Bibelen prøver jo å fortelle om hva som kanskje er best. Som f.eks Kjærlighetsbudet: <<Elsk din neste som deg selv>>. Faktisk det eneste budet vi noen gang hadde trengt..

Sitat av methewall Vis innlegg
Mange hevder kanskje at dette blir to sider av samme sak, men saken er den at innenfor religion, ligger det ofte gamle og inngrodde "tradisjoner" bak.
Min påstand blir derfor at det kan ta veldig lang tid før det bli forandring til det bedre.
Vis hele sitatet...
Det er en veldig god grunn til det.

Mange som kaller seg kriste/frelste har aldri opplevd Guds kraft. De kunne like gjerne trodd på tekannen

Disse såkalte kristne hviler all sin tro på tradisjoner og symboler og gammel være-måte og det er ta ting gjerne går i stå..

Sitat av methewall Vis innlegg
Kristendommen snakker om at man må tro for å få en plass i riket, om jeg ikke ønsker en plass og ikke tror, vil jeg da få muligheten til å bli aske eller jord, uten at det bærer rett til helvete den dagen jeg dør?
Vis hele sitatet...
Jeg har desverre ikke noe fasit svar her. Og om jeg hadde hatt det ville det ha blitt vanskelig å få bevist.

Men om det skulle finnes en Gud så vil jeg tro han hadde gitt deg enda en sjanse. Muligens etter døden. Slik at du faktisk fikk møte denne Gud. Og om du noengang skulle oppleve det så vil jeg tro at valget automatisk vil falle på Gud.

Sitat av methewall Vis innlegg
Om ikke oppstår det et lite problem der mange uskyldige blir dømt?
Vis hele sitatet...
Hva legger du i uskyldige? Hvem er uskyldige?

De som ikke tar imot? De som aldri lærer om Jesus? De som er uskyldige her på jorden?

Sitat av methewall Vis innlegg
Om så, står du igjen med med valgene tro eller bli dømt, i følge kristendommen?
Vis hele sitatet...
Ja, men den taler og om at; <<Søk Guds rike først. Så skal dere få alt annet i tilleg>>

Sitat av methewall Vis innlegg
Nesten enig, jeg mener at det er religion, eller tolkninger av den, som får mennsker til å gjør å føle mye uhensiktsmessig, men mennesker gjør mye på egenhånd også.
Vis hele sitatet...
Altså er vi tilbake til at det er vi mennesker som har ødelagt.

I 2000 år har vi vist om Jesus' sine ord; <<Lev i kjærlighet>> Men vi stakkars mennesker klarer jo faen ikke det engang.

Korstogene var jo ikke noe lev-kjærlighet-opplegg. Simpelthen noen som hadde sin tro på gamle tradisjoner og symboler og ikke skjønte helt riktig hva Jesus egentlig sa.


Sitat av methewall Vis innlegg
Nei, men trodde ikke på det da, og tror ikke på det nå.
Vis hele sitatet...
Nei Allah forby at man skal skifte mening..


Sitat av methewall Vis innlegg
Jeg tror ikke det å miste livet er så ille, men jeg tror det å miste et barn, er noe av det værste et menneske kan oppleve.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er verre å se barnet sitt lide og være i store smerter gjennom hele livet.. Tror ikke du?

Sitat av methewall Vis innlegg
Noe som bringer meg til mer eller mindre samme spørsmål som over, hva om man ikke tar imot Jesus?
Vis hele sitatet...
Vel. Bibelen taler klart om at disse vil fyke nedover.

Men Bibelen taler også om at Gud har gjort alt fullbragt.

For hva om Gud tar alle inn i Himmelen, men sendte sin sønn for å gjøre ting lettere? Hva om Helvete er (som jeg har nevnt tidligere) skremmselpropaganda for ikke å få oss til å oppføre oss som idioter her nede mot hverandre?