View Single Post
Sitat av Lebowski Vis innlegg
Tusen takk for kommentarer folkens, her var det mye interessant. @equimanthorn jeg likte spesielt tråden du delte, den viser bare hvor enkelt folk kan bli lurt og hvor enkelt de kan spre falsk informasjon.

Er det noen som har gode tips til hvordan hjelpe en person som er dypt inni konspirasjonsteorier? Så dypt at det nesten er blitt vanskelig å ta kontakt.. og de hører lite på fakta
Vis hele sitatet...


Mhm, det viser at konspifolket, eller i alle fall de folka som videreformidler nye funn til menigheten nok i mange tilfeller blir så ivrig etter å få en case at det går av skaftet på dem til tider. Denne skjedde jo før Trump-eraen og det er fascinerende hvordan Armin tar en Trump da, og hvor himmelfalne de som deltar i tråden er over å være vitne til noe sånt. 10 år etter så er det der dessverre en helt vanlig taktikk blant "the worst of the worst" når de blir konfrontert med banebrytende åpenbar løgn.

Hva gjelder spørsmålet ditt utenom det så kan jeg ikke annet enn. å si det de andre allerede har sagt. Jeg har selv en person i veldig nær omgangskrets som bikka helt over i kvinnehat, chemtrails og ellers absolutt alt annet som bekreftet ting han hadde for seg fra før av. Han er jo en vandrende stereotyp på hvorfor det gikk som det gikk, noe jeg ikke skal gå inn på her, men det er påfallende hvor indoktrinert og hvor dumme alle andre ble helt plutselig, som blir enda mer påfallende når han ikke en gang kan Backe opp en eneste av påstandene sine uten å bare referere til lange videoer på YouTube. Før det snappa for han var han ellers en alright kar, det er han forsåvidt enda men det er ikke gøy å se et familiemedlem iscenesette en prosess som jeg er ganske sikker på at vil fucke han opp ganske greit med tid og stunder.

Og selvfølgelig, det glemte jeg å nevne i førsteposten i denne tråden, skal sjekke ut podcasten etterpå! Konspirasjonsteorier og folk som har peiling på dem og alle detaljene blir stort sett alltid underholdende!
Sist endret av equimanthorn; 14. september 2020 kl. 12:07.