View Single Post
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Det er rart det der. For noen virker det som rus (jeg tenker hovedsaklig på psykedeliske stoffer) utløser problemer som angst, ptsd osv. For andre ser det ut som om rusen hjelper enn å håndtere ens problemer. Og da mener jeg ikke "dekke over", Den hyperassosiative tilstanden som i hvert fall psykedelika utløser, er jo en unik tilstand - svært forskjellig fra hverdagsbevistheten - der det underbeviste kommer til syne, og en kan arbeide med seg selv svært effektivt or raskt.


Kanskje ligger psykise problemer latent oss flere, de er altså underbevist? og rusen utløser dette? Hva som bestemmer om ens erfaring er negativ eller positiv er helt sikkert om en klarer å håndtere dette på en god måte eller ikke. Introspeksjon på rus er kanskej litt som ekstremsport.




Dette er veldig rart for meg. For meg fungerer cannabisen ofte motsatt - i hvert fall med høyere doser. Uro og angst blir ofte forsterket, noe jeg ser mye nytte i. For hver gang det skjer får jeg bedre innsikt i hvordan det er jeg selv som gjør dette.
Vis hele sitatet...
Hva er en hyperassosiativ tilstand?