View Single Post
prater bare piss
HelloInsomnia's Avatar
82
Google god søvnhygiene, har du ikke en sykdom som tilsier at du ikke klarer å sove så er det for mange bare det som skal til!

Sliter du med at tankene dine racer mot deg når du legger deg? Sett deg i en stol ved siden av senga dine og la tankene dine race til du blir trøtt, prøv igjen og legg deg, sovner du ikke på 20 min så repeter. Lær deg selv at senga di er til å sove! Gå ute mye om dagen og lær den interne klokka di med sol.

Ikke ha noe ligge stilling i en sofa eller seng etter klokka 19.00.

Sliter du med hypnogia hallisuasjoner så svar kroppen sine signaler og klø der kroppen din sier klø.

Sover du med musikk så fokuser heller på en rytme i sangen isteden for hele sangen.

Sett opp et lite rituale før du skal sove, får du ikke sove bare gjør ritualet igjen.

HVIS du får sove uten sovepiller for guds skyld ikke begynn på sovepiller bare fordi du ikke orker å jobbe med søvnen din, husk at søvn er naturlig og alle skal klare å sove! Jeg kunne ønsket jeg gjorde annerledes.

Hvis noen lurer så kan dere gjerne fortelle meg problemet dere har med å sove, så skal jeg svare så godt jeg kan for at dere skal kunne få noe innsikt i problemet deres!