View Single Post
Jeg er ikke politisk aktiv, eller pleier å ha veldig sterke meninger om politikk, men jeg har begynt å lure på hva som har skjedd den siste tiden. Jeg har kommet inn på samtaler rundt innvandringspolitikken med personer fra begge sider, både dem som støtter denne politikken og dem som syns denne politikken er riv ruskende gal. Jeg har sett en del diskusjoner rundt dette på Facebook, og lest en del avisartikler.

Jeg må si at jeg har reagert veldig på diskusjonsformen til de som er i mot denne politikken som føres av nåværende regjering. Dem fremstår som en gruppe barn uten noen sakelige argumenter, jeg havnet i midten av en slik diskusjon for en uke siden og det tok 1 minutter før «mot-siden» dro fram rasist kortet. Jeg har også pratet med flere som forteller at dem ikke mer tør å fortelle deres mening, da dem blir med engang hengt ut.

Jeg leste i sted om en mann som hadde sendt trusler til statssekretær, og han beklaget seg på facebook, og det virket som så å si alle støttet hans handlinger. med kommentarer som «Dette er ingenting å tenke på». Og vi har sett disse som har stått utfor Lishaugs kontor og hylt.

Som sagt så er jeg ikke veldig politisk engasjert, og de gangene jeg har engasjert meg i politikk så har det vært data-relaterte saker. Men jeg har begynt å stusse på hva som har skjedd med norsk politikk, da jeg ikke kan huske en slik sak fra tidligere, som har splittet det norske folk så sterkt (Mulig dem som er eldre enn meg har opplevd dette før).

Jeg ønsker å høre hva dere tenker om dette, er dette voksne folk som oppfører seg som barn med billige hersketeknikker, eller er det jeg som har fått feil inntrykk av dette og at det er dem som støtter denne politikken som er ekstreme?