View Single Post
Baklofen er para-kloro-phenibut, phenibut med ett klorinatom tilknyttet fenylgruppen, så jeg antar at effektene er rimelig like, sånn bortsett fra at baklofen er aktiv i mye lavere doser.

Har aldri opplevd å bli direkte kvalm av phenibut, selv i virkelig store doser. Det er litt merkelig, har aldri vært så svimmel noen gang før som en gang jeg tok for mye phenibut, kjentes som hele universet var en karusell, men ble likevel ikke fysisk kvalm, kjente ingen spyfornemmelser, bare ubehag. Når verden begynner å spinne rundt på f. eks. alkohol er det jo et sikkert tegn, i alle fall for meg, på at jeg står i fare for å spy.

Hadde du baklofen på resept? I så fall, utskrevet for hva? Er som nevnt på jakt etter et godt sovemiddel, gjerne med litt beroligende egenskaper, men hovedsaklig til medisinsk og ikke rekreasjonelt bruk. Lurer på om baklofen eller muligens Lyrica kan være veien å gå, men vet ikke hvor lett det er å få med en lege på det. Vet Pfizer driver og utvikler et derivat av gabapentin kalt atagabalin til bruk mot insomni, og alle disse stoffene (phenibut, baklofen, gabapentin og pregabalin) er jo GABA-derivater. Den store fordelen med phenibut er at det er reseptfritt, men den store bakdelen er at du utvikler toleranse og avhengighet mye fortere enn alternativene og derfor må ta det mye sjeldnere.