View Single Post
Sitat av Obster Vis innlegg
Kjekt å lese din historie, og jeg er glad på dine vegne. Er enig med punktene dine angående omsorg, hjelp og empati. Jeg må dessverre plusse på et jeg også mener kan være veldig viktig; "et spark i rævva".

Det er mange faktorer som kan utgjøre overvekt. Både fysisk og psykisk. De jeg forbanner meg over er de som sitter hjemme og slenger innpå cheese doodles og skylder på sykdommer. Det er disse som trenger et spark i rævva før det er for sent, og de dør i en alder av 30 fordi cheese doodles var så fantastisk godt.

Utviklingen av overvekt i verden er skremmende, og man kan bare ikke tie det i hjel. Mobbing av overvektige derimot er ikke løsningen.
Vis hele sitatet...
Enig der, et "spark i ræva" eller en "reality check" kan og hjelpe mot slike. Men jeg tror at de fleste av dem type "stereotyper" også har et ønske innerst inne å være i form. Men klart, det kan vi ikke si helt sikkert.

Men blir jo det samme med dop, noen ruser seg i ett kjør, og påstår at de ikke har et "problem". Men det kan jo ligge noe bak alt dette i en slikt tilfelle også? Hvem vet.