Tråd: Snapchat
View Single Post
[quote=QReed;3835631]
Sitat av SnapchatDev Vis innlegg
Ja.

* Hele kamerarollen din dersom snapchat har tilgang til bildene.


Mener du at de har en kopi av bilder tatt med andre kamera apper andre en Snapcat selv som da er 9GAG bilder&video, mappen med bilder av barnet mit etc ?

jeg sladder alle bilder med PrivacyBlur & kjører de gjennom Scrambled EXIF før jeg deler de me andre via snapcat.

Naive meg tenkte at det var KUN bilder jeg sender vil bli facerecognised samt oplastet til deres server.


har jeg missfroståt ?
Vis hele sitatet...
Vi snakker tilgangen du gir. På ios kan du velge om snapchat skal ha tilgang til hele kamerarullen eller kun valgte bilder. Det er en grunn at ios har denne muligheten. Har du gitt snapchat full tilgang til kamerarullen din så kan dem innhente absolutt alle bildene dine om dem ønsker det. Men om dem faktisk gjør det, det er en helt annen ting og ikke noe jeg skal uttale meg om. Men dem kan om dem ønsker. Det samme gjelder kamera, mikrofon og andre ting du gir appen tilgang til. Gir du en app tilgang, kan dem i praksis bruke denne tilgangen akkurat som dem ønsker så lenge appen kjører. I værste fall avlytting av mikrofonen og følge med på kamera. Den vanlige ola nordmann i gata er alt for naiv når det kommer til slikt. Jeg husker det var en artikkel her om dagen der noen hadde sjekket aktivitets loggen på whatsapp mens han sov , og da hadde appen brukt mikrofonen flere ganger mens han sov. Da er spørsmålet hvorfor og til hva?

Fant artikkelen: https://www.gizbot.com/apps/news/wha...es-085405.html
Sist endret av Namosz; 12. juli 2023 kl. 00:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.