Tråd: MDG vs Rødt
View Single Post
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Det er ikke et argument for kommunisme.

MDG Oslo er i gang igjen - Krever at skolematen skal være vegetarisk.
https://www.tv2.no/nyheter/10874713/...3z1aCczq2VSC7M

Selvfølgelig så kommer forslaget fra en vegitarianer (Rauand Ismail).
Vis hele sitatet...
Herrelol, at folk ikke har noe bedre å hisse seg opp over... Jeg spiser kjøtt selv, og hadde neppe likt å leve vegansk på heltid, men denne innbitte motstanden folk har mot veggisene fatter jeg ikke. Hva er det folk er redde for, at dersom man begynner å spise salat så blir man tvangsinnleldt i SV og nødt til å gå med kjole og bruke kjønnsnøytrale pronomen? Som vanlig har forøvrig ikke motstanderne fått med seg hva det omhandler (min utheving)
– Jeg synes det er veldig ekstremt å si at barn og unge elever ikke skal få spise leverpostei, salami eller egg på skole. Vi er for et variert kosthold, og for det fleste innebærer det å spise kjøtt til en viss grad, og det må man også gjøre på skolen, sier Mehl.
Vis hele sitatet...
Vegetarisk. Ikke vegansk. Egg er altså innafor.
Så lenge skolematen består av medbrakt matpakke - det vil si to tørre brødskiver med margaring og gulost for de aller fleste - så er altså lunchen ganske så vegetarisk som den er. Og om noen så får bytta ut sin tørre salamiskive med ratatouille og omelett, så er vel det fortsatt en stor forbedring, non? Og, selvsagt, rødt kjøtt er dyrt. Vet ikke hvordan det er med deg, men personlig velger jeg bra vegetarmat over dårlig kjøttmat any day. Gitt at prosjektet har begrensede driftsmidler, så er det selvfølgelig rasjonelt å styre unna de dyreste råvarene.

Herregud for en ikke-sak.