View Single Post
Sitat av tearz83 Vis innlegg
De at man skrev at en person hadde tatt livet sitt var ikke så farlig, men så snart metoden ble nevnt så kom smitteeffekten.
Vis hele sitatet...
Ikke å nevne selvmord, men kanskje å ta helt av med legendestatusen rett etterpå. Jeg synes altså det er helt fint at de som kjente ham skriver og sier fine ting om ham, men antallet hyllestoverskrifter på VG og Dagbladet kan man si noe om. Metode er det selvsagt ingen anstendige aviser som noen gang nevner.

Jeg er ikke imot åpenhet. Jeg tror det er viktig å snakke om at selvmord skjer, hvordan det er for de etterlatte og ikke minst åpenhet om det som skjer i ukene, månedene og årene før noen tyr til den løsningen. Overdrevent og ensidig fokus på enkeltpersoner som tar livet sitt tror jeg ikke har noen som helst forebyggende effekt, jeg håper bare det ikke har det motsatte.

Jeg unner Aris pårørende all støtte de kan få, bare så det er sagt. Men når Erna Solberg går ut og sier at vi må snakke mer om det, så håper jeg hun har satt seg inn i hva det vil si.

Her er for eksempel et innlegg med en litt annen og ganske viktig vinkling, selv om jeg ikke er enig i alt som står der: https://www.vl.no/verdidebatt/nok-mo...ghet-1.1638570

Skal man først smykke seg med åpenhet så tror jeg man må gå litt dypere enn det VG og Dagbladet har gjort til nå.
Sist endret av *pi; 28. desember 2019 kl. 10:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.