View Single Post
Gjest
Trådstarter
198
Sitat av InnoPerp Vis innlegg
Kjenner meg godt igjen i denne, dog minus dødsangsten da jeg er mer mot det suicidale når jeg er deprimert. Ikke en aktiv lengten etter døden, mer en likegyldighet.

Har du mål i livet? Noe å spare til, jobbe for, trene til eller annet? Har selv opplevd at selv med alt på stell er det meningsløst om man ikke har et mål med det man holder på med - noe som man kan se sin egen fremdrift i jo lenger og hardere man jobber for det. Det hjelper på følelsen av meningsløshet for meg i alle fall.

20 minutter solarium i uka kan gjøre godt for kropp og sjel. Gjerne en god spliff i forkant, så kan man drømme seg bort til hvite strender og tenke på en litt anna måte.

Flein eller syre kan hjelpe for å nøste opp løse tråder i hodet og få et bilde av hva man selv må gjøre for å få det bedre.

Gratulerer med overstått forresten! Håper dagen tross alt ble god. At fødselsdager betyr mindre og mindre jo eldre man blir er vanlig. Etter 30 slutta jeg stort sett å tenke på det.
Vis hele sitatet...
Takk for tips! Godt å vite at jeg ikke er den eneste som sliter med dette problemet

Jeg får i meg nok D vitamin gjennom daglig omega 3, men kanskje jeg skal ta litt mer regelmessig solarium for å se om det hjelper.

Sitat av thisisfifty Vis innlegg
Begynn å reise til andre land, eller utforsk Norge, sålenge du har kapital og tid. Opplevelser og gode minner er alfa og omega for livskvalitet.
Jeg prioriterte sparing, huskjøp, dame osv fra jeg var 18->25, men sleit med depresjon, gikk med følelsen "er dette virkelig alt?"

Nå tar jeg 1 uke ferie annenhver måned sånn ca, og besøker ett nytt land hver gang.
annen kultur, nye opplevelser, fantastiske lokale mennesker, mat osv, og livskvaliteten er betraktelig bedre, hjernen og kroppen trenger stimulasjon. Det er viktig å belønne seg selv, hvorfor skal man ellers jobbe og tjene penger?
Vis hele sitatet...
Ja du sier noe her. Jeg føler også at jeg ikke har reist nok som jeg burde, og dette er noe jeg skal forsøke å ta tak i fremover hvor jeg skal reise så mye som mulig. Dette vil nok lette litt på depresjonen, men at den forsvinner helt 100% er jeg tvilsom på.
Sist endret av random512377; 9. desember 2019 kl. 08:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.