View Single Post
Trådstarter
40
Tusen takk for innspill folkens! :-D Har ikke hatt mulighet til å svare før nå, for er på et sted med minimalt med internett. Leste gjennom alt på tlf for noen dager siden, men fikk ikke svart før nå. Men mange gode råd og innspill her!

Til ImnotEmo: Ja, har vært mye i behandling i psykiatrien. For det meste DPS. De siste årene har jeg hatt noen innleggelser i rusomsorgen, og har nå vært snart 1år i Tyrili. Det er her jeg virkelig har innsett hvor mye jeg faktisk sliter, siden de bruker fellesskap som metode og man derfor må forholde seg mer enn vanlig til andre... Dessuten tror er jeg på et litt annet nivå intellektuelt enn en del andre, i det at jeg har fullført høyere utdanning, liker å lese og føre dype diskusjoner med mer; de fleste andre har andre forutsetninger og interesser. (må sies at jeg ikke ser ned på de andre fordi de har andre forutsetninger enn meg, jeg tenker at vi bare har forskjellige utgangspunkter - ingen er "bedre" enn andre). Derfor er vi en gjeng med folk som i utgangspunktet ikke ville valgt å henge sammen, men som er tvunget til å forholde oss til hverandre likevel. Jeg vet jeg ville hatt større suksess i f.eks en studiegruppe enn her; noen ganger føles dette litt som å være tilbake på ungdomsskolen (en periode i livet jeg også slet veldig med å passe inn).
Men tilbake til det du spurte om, så har jeg fått hjelp, men det har vært andre temaer som har vært mer presserende der og da så derfor har dette kommet i bakgrunnen. Men nå som jeg begynner å komme på rett spor i livet mitt igjen, er dette noe jeg ønsker å ta mer tak i, slik at jeg blir flinkere til å forholde meg til alle typer folk, ikke bare "nerder"... Særlig siden jeg på sikt ønsker å jobbe med mennesker

Skal i første omgang sjekke ut det med personlighetstyper (leste om INTP og kjente meg igjen i mye, men ikke alt. For eksempel har jeg mer forståelse om egne og andres følelser, er glad i mennesker og ønsker å jobbe i et omsorgsyrke, så tenker å ta en test i første omgang) og begynne derfra. Også skal jeg sjekke ut de podcastene
Tar også med de andre tipsene om å prøve å slappe litt mer av og heller prøve å være meg selv og finne "mine" folk i stedet for å prøve alt for hardt å passe inn!

Det er også godt å høre at det er flere som kan kjenne seg igjen, da føler jeg meg på en måte bedre.. og det gjør det lettere å se for meg at jeg en dag møter folk som er mer som meg, som jeg passer bedre sammen med

Fortsatt god påske alle sammen, håper dere har det bra!