Tråd: NY FUNKSJON Skrive innlegg anonymt
View Single Post
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Jeg er absolutt ikke fornøyd med denne funksjonen slik den er per i dag. Det er håpløst hvor mange som slenger inn anonyme kommentarer, og jeg klarer rett og slett ikke ta de seriøst. Lukter troll av flere av kommentarene og virker som folk blir mye mindre selvkritisk til hva de poster.
Vis hele sitatet...
Det er unektelig mye rar bruk av anonfunksjonen. Men hva så? Vil folk være anonyme, så får de være det, tenker jeg. Noen ganger er det opplagt hvorfor folk vilvære anonyme, andre ganger komplett uforståelig. Men hvorfor de vil være anonyme er ikke min sak. Just roll with it, I guess.

Jeg skjønner at det kan være fristende å ikke ta anonyme biddragsytere seriøst fordi de er anonyme, men prøv å se forbi nicket. Akkurat som veletablerte og seriøse brukere av og til har en skikkelig brainfart, så hender det at folk med notorisk dårlige poster kommer med gode innlegg. Egentlig er kanskje den riktigste innstillinga å vurdere alles poster slik du vurderer anon sine?

Sitat av kn^tte Vis innlegg
Er det mulig å opprette en tråd anonymt for så å kommentere med sitt eget brukernavn og dermed trolle en hel jævla tråd? Føler dette er tilfellet i et par diskusjoner oppe å går, men det er mulig jeg er paranoid. Er det et system som sjekker at TS ikke kommenterer med sin vanlige bruker i samme tråd, slik at dette ikke kan skje..?
Vis hele sitatet...
Ja, det er mulig. Det har blitt prøvd og det blir oppdaga veldig fort. Anbefales ikke. Eksempel på akkurat det scenariet du skisserer finner du her.

Vi sjekker selvsagt ikke opp slike ting med mindre vi får mistanke om trolling, men når man har operert som moderator en stund blir man ganske god på å gjenkjenne slikt. Dessuten har vi ganske tett kontakt med hverandre via ymse kanaler, så vi sammenfatter våre ulike syn på sakene ganske kjapt.

Sitat av kn^tte Vis innlegg
En ting jeg synes kunne vært en god idé er at dersom man ønsker å poste anonymt må man ha et vist antall innlegg eller kp, evnt. vært registrert såpass lenge etc. noe av det de har på Reddit. Kanskje man til og med må krysse av i en boks eller noe hvorfor man ønsker at innlegget skal være anonymt slik at dere kan få bedre forståelse av hvor problemene faktisk ligger. Hele poenget med et diskusjonsforum er jo at man knytter innlegg til brukere og derfor kan ha et vist bilde av de i senere diskusjoner. Alle disse anonyme innleggene og kommentarene gjør at man mister ansikt, og jeg klarer rett og slett ikke ta de seriøst. En eller annen form for mer informasjon mer enn "anonym" hadde vært greit for å få et lite bilde av hvem de er. Kanskje kan de fylle inn alder, år, kjønn etc. basic info før de poster, eventuelt noe annet.

Jeg synes det er alt for lett og bare klikke på "svar anonymt", da jeg ser at veldig mange "misbruker det"..
Vis hele sitatet...
Misbruk forekommer egentlig i overraskende liten grad. Virkelig. Vi fryktet at vi åpnet helvetes porter, men folk flest opptrer like saklig og sivilisert som de gjør ellers. Hvis du sammenligner med facebook og avisenes kommentarfelt - der alle ikke bare har et fast nick, men endog fullt navn - så er det temmelig opplagt at korellasjonen mellom oppførsel og anonmitet ikke er så endimensjonal som mange tror.

Vi har aldri hatt funksjoner som åpnes når man når en viss mengde kp og innlegg, men det har blitt foreslått føri mange ulike sammenhenger. Konsensus har alltid endt opp på at det bør være mest mulig likhet og at forumets funksjonalitet ikke skal avhenge av slike faktorer. Så nei, det kommer vi neppe til å gjøre. Men å gjøre anonymitetsfunksjonen litt mindre iøyenfallende kunne kanskje være en idé.
Sist endret av Myoxocephalus; 6. april 2017 kl. 20:17.