View Single Post
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Jeg lurer egentlig på hva som er poenget med denne testen? Det er jo god underholdning så klart, og en slags type selvhjelp kanskje om man ikke vet hvem man er. Men helt egentlig så kan man jo ikke bruke dette til noe? Eller tar jeg feil her
.
Vis hele sitatet...
Er vel mest populært i næringslivet ved vurdering av jobbsøkere og sammensetting av team osv tror jeg. Særlig i USA elsker de sånne tester har jeg inntrykk av, men begynner faktisk å bli ganske vanlig i Norge også. Så vidt jeg vet er slike tester lite anerkjent i akademisk psykologi. De er ganske svake på både validitet og reliabilitet (sistnevnte har jo flere her fått demonstrert da de tok flere tester), og da er det liksom ikke så mye igjen. Men de kan sikkert være et godt utgangspunkt for å reflektere rundt egne sterke og svake sider. Ellers så er det en fin demonstrasjon av Barnumeffekten☺
http://no.m.wikipedia.org/wiki/Forer-effekten

Lurer forresten på hvem som vil komme ut av skapet som SF-er (hva nå det er) etter hvordan den personlighetstype har fått gjennomgå i tråden, haha!

Ok, nå har jeg tatt fire ulike tester og fått en ENTJ, to ganger ENFJ og en ESFP. Så da er det vel ENFJ som leder da. Den ene av dem var en ENFJ - A, forresten. Så ikke hva den A-en var.

Ah! Så akkurat at Daenerys fra Game of Thrones også er en ENFJ. Begynner å tro det må være noe i dette.
Sist endret av entropi; 26. mai 2016 kl. 00:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.