View Single Post
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
841
Sitat av KapteinOla Vis innlegg
Hvorfor jeg har gjort sånn og sånn er ikke nødvendig å diskutere, og er egentlig ganske off topic. Jeg liker å kalle det å spise ting og la være å betale for det, altså ikke akkurat stjeling. Det jeg vil vite er om jeg kan utpresse arbeidsgiver andre veien for å få lønna mi. Jeg har tilbudt meg å betale han et par tusen, men det eneste han har gått med på er å ta hele lønningen mot å ikke bli anmeldt, noe jeg vil tro er langt utenfor lovens grenser, spesielt med tanke på at jeg er mindreårig og har lite vitenskap på området.

Det er også verdt å nevne at dette skjedde dagen før utbetaling av lønn, og han fortalte selv at det var flere uker siden han bestemte seg for å gi meg fyken.
Vis hele sitatet...
På den annen side kan det jo tenkes at han forsøker å være grei med deg, samtidig som han får noe igjen for det? Å ha noe på rullebladet er kjipere enn å miste 9000 kr. Uansett hvordan du vrir og vender på det så er det du som har gjort brøleren her.

Det blir i alle tilfeller ord mot ord i "utpressingssaken". Worst case blir du sittende med en anmeldelse i tillegg.
Sist endret av Wiggles; 12. april 2012 kl. 12:33.