View Single Post
Sitat av steinarr Vis innlegg
Postene dine indikerer for meg indikerer at du er en selværklert cannabis ekspert som sluker rått alt du kommer over av pro cannabis materiale.
Samtidig som du ignorer alt som den andre siden kommer med.
Blir litt som å lese bibelen tolk den som du vil.

Av personlig erfaring vet jeg avhengighetspotenisialet til cannabis og har mange kamerater som også har førstehåndserfaring med problematikken.
Det er ikke snakk om å slutte å spise sjokolade.
Har ikke noe med, hva var det du skrev igjen, "synergisk effekt med cannabis/alkohol", hva nå enn det er..?
Skaff deg litt mer personlig erfaring med stoffet å hvordan det påvirker deg og de rundt deg før du uttaler deg.


Å prate ned om andre menneskers problemer med cannabis syntes jeg du skal finne deg selv for god for.
Vis hele sitatet...
Jeg kan virkelig ikke forstå hvordan innleggene mine får meg til å fremstå som en "selværklert cannabis ekspert som sluker rått alt du kommer over av pro cannabis materiale." Jeg har skrevet flere andre innlegg i andre tråder hvor jeg er kritisk. Men jeg har også spørt spørsmål, nettop fordi jeg innser at andre som Afasar, har bedre innsikt og kunnskap i de farmakologiske egenskapene til cannabinoidene i cannabis.

Det jeg har skrevet i denne tråden, har mer med samfunnets påvirkning på misbruk/avhengighet, enn med i hvilken grad cannabis påvirker dopaminerge signalveier.... Jeg ignorerer ikke alt det andre siden kommer med.. Jeg er FULLSTENDIG klar over at cannabis er et psykoaktivt stoff med diverse potensielle bivirkninger, og det er utrolig leit når folk opplever rusbruken som destruktiv. Men: Det jeg har prøvd å gjøre, er å belyse andre, psykososiale/sosialantropologiske årsaker til at cannabisbrukere føler at de blir avhengige. Jeg føler det krenkende at du prøver å få meg til å fremstå som en typisk "stoner" som "tolker bibelen slik jeg vil", når jeg kun forsøker å få fram at mye av avhengighetspotensialet og de psykiske bivirkningene til cannabis faktisk kommer av samfunnets håndtering av og syn på cannabis og cannabisbrukere!

Jeg har da virkelig ikke sammenliknet cannabis med sjokolade. De er to forskjellige substanser, med forskellige avhengighetspotensialer og fysiske og pyskiske bivirkninger... Når du ikke engang vet hva en synergisk effekt er, eller innser at samtidig bruk av to rusmidler vil gi en mer kompleks og alvorlig avhengighet enn ved "kun" ett rusmiddel, hvordan kan du da si at alkohol ikke har hatt en påvirkning på dine rusproblemer? (sannsynligvis retorisk spørsmål, da jeg har full forståelse for at du ikke føler for å legge ut om ditt rusbruk, men føl deg velkommen til å svare.)

Jeg har faktisk erfaring med hvordan cannabis kan påvirke personer, både personlig og via bekjente. Jeg føler dog ikke at disse erfaringene, som er få i rusforsksammenheng, er nok til at jeg kan bruke dem som referanser og trekke en konklusjon om at hverken ingen eller alle som bruker cannabis utvikler en alvorlig avhengighet. Derfor leser jeg studier, selvsagt med et kritisk blikk, uansett studiets konklusjon. Føler igjen, at ditt argument er særdeles umodent og på grensen til uansvarlig. Mener du virkelig at en person må ha prøvd cannabis for å kunne uttale seg om det? (noe jeg forøvrig har gjort..) Kunne til og med tolkes som en oppfordring til å gå ut og røyke meg en bønne slik at jeg var "kvalifisert" til å skrive et innlegg i denne tråden.
Håper at du i framtiden holder deg unna "jeg er eldre, og dermed bedre enn deg"-mentaliteten, da denne framgangsmetoden ikke annet en virker mot sin hensikt.

Jeg føler ikke at jeg har opptredd nedlatende ovenfor dine problemer med cannabis. Dersom du allikevel føler at jeg har gjort det, får du sitere meg slik at jeg kan bli konfrontert med mine utsagn. Dermed kan jeg ta innover meg hvorfor det jeg skrev var stygt eller nedlatende, gi deg en unnskyldning (som du selv velger om du aksepterer eller ikkke, selvfølgelig), og forhåpentlig la den erfaringen utvikle meg videre til et bedre menneske.
Sist endret av Vargas; 20. september 2010 kl. 21:02. Grunn: quote