View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Hvor langt skal vi dra denne? Skal vi inkludere krigshissere, dissidenter, tidligere tiders slavehandel eller hvordan storbonden i gamle dager utnyttet tjenestepikene på garden?

Her diskuteres menneskehandel i form av prostitusjon. Vi kan forholde oss til tema eller forsøke å tåkelegge debatten ved å dra inn all verdens annen ugreie ting. Det du driver her har et navn.....wab'ism.





Så enhver kriminell må akseptere all annen kriminalitet? Hvorfor sier du det, du veit jo at verden ikke er slik. Hvem er de mesta hata insatte i fengslene og hvorfor? Jo fordi selv yrkeskriminelle greier å trekke en grense og si at "Nei pedofili det aksepterer vi ikke og vi velger ofte å gi tilleggsstraff til slikt pakk".




Igjen verden er ikke slik at det er akkurat like galt å kjøre for fort på motorveien som det er å ta et annet menneskes liv, banke partner, eller pedofili.

Du sier dobbeltmoral, og kaller det "moralens vokter". Jeg sier kort og godt MORAL!.

De fleste mennesker klarer å se nyanser, mens du og poteten virker å tro at enten er folk gudsfryktige sjeler totalt blottet for synd eller så er det fritt frem og helt ok å drive med slavehandle, fornedring og ødelggelser av andre mennesker.
Vis hele sitatet...

Her prøver du å sette likhetstegn mellom sex-kjøp og krig, slavehandel, pedofili, partnervold, drap og det som verre er. Verden er langt mer kompleks og nyansert enn som så, men greit nok, i din verden av moralske absoluttisme så er sex-arbeid fy-fy, uansett kontekst. Det er likevel bare din subjektive oppfattelse av moral, og sier vel mer om deg enn det sier om meg.

Det jeg sier er at å kjøpe sex potensielt kan være like skadelig som å kjøpe billige klær produsert på en moderne slavefabrikk i østen, eller like skadelig som å kjøpe rusmidler fra svartemarkeder. Umulig å kvantifisere hva som gjør størst skade. Men skal du først moralisere ovenfor en som kjøper sex uten å ta høyde for om han kjøper av en 'frivillig' aktør eller en 'slave' og uavhengig om han er en god kunde eller ikke, så bør du i alle fall kunne svare på om du selv har din sti ren. Når var sist du betalte for eller nøt du godene av slavearbeid? Er du ærlig med deg selv så vet du at det ikke går en dag uten at du på en eller måte er skyldig i å høste fruktene av utnyttelse, korrupsjon og slavearbeid.