View Single Post
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Det er ikke slik det funker. Når du kommer drassende med tall, så må du backe det opp med kilder, i alle fall når noen stiller spørsmålstegn ved tallene dine. Det er du som sitter med bevisbyrden for dine påstander, ikke jeg.

Nå har jeg imidlertid Googlet likevel, og resultatene samstemmer ikke helt med det du sier.


I 2010 anslo Pro Sentret at det er 900 prostituerte på gata og 1300 som selger sex via annonser på internett. Kilde. Flere av disse overlapper, og totalen utgjør under 2000.
Ok rundt,2tusen tilsammen.Å du tviler på at er 1000 folk som handler seksuellle tjenester daglig?De 3000 jeg nevnte var ikke oppspinn,bare litt utdaterte data.http://www.vg.no/nyheter/innenriks/p...-aar/a/555126/ Så i 2008 regna de med at det var omkring 3200 prostituerte på landsbasis.

I den nyeste årsrapporten har Pro Sentret besluttet å ikke offentliggjøre tallene de opererer med. Kilde.


Er dette også et tall du drar ut av løse luften? Mange prostituerte selger seg kun til bekjente, og unngår hele politiradaren fullstendig. Flere slike har stått frem i mediene og fortalt om livene sine (norske studenter og jenter i fullt arbeid). Her løper jo kundene omtrent 0 sjanse for å bli tatt. Disse må også fjernes fra regnestykket ditt, siden det er helt irrelevant for denne tråden.


Siden sexkjøpsloven kom i 2009, har godt over 1500 personer blitt tatt for sexkjøp. I snitt blir det tatt en omtrent hver eneste dag. Kilde.


Selvsagt er risikoen lav. Men den er ikke neglisjerbar. Du kan ikke anbefale folk å slå til på sexannonser og begrunne det med at risikoen for å bli tatt ikke eksisterer. For det gjør den i høyeste grad.


Folk blir selvsagt tatt der politiet satser på det. Det varierer med tiden. Jeg vet ikke hva du regner som "små steder hvor politiet ikke har mer fornuftige ting å bruke tida på", men Trondheim er det stedet i landet hvor soleklart flest blir tatt for sexkjøp. Over halvparten av de 340 sakene som ble registrert i Norge i 2012 skjedde her. Nesten en tredjedel av alle saker kom fra Oslo. Trondheim og Oslo sto altså for nesten 80% av alle saker i 2012. Kilder: Adressa, VG, abc.

Her kan du altså også lese at politidistriktene har fulltidsansatte politifolk som jobber helt og holdent med å avsløre sexkjøp. Betryggende?
Vis hele sitatet...
Ok,rundt,2tusen tilsammen.Å du tviler på at er 1000 folk som handler seksuellle tjenester daglig?De 3000 jeg nevnte var ikke oppspinn,bare litt utdaterte data.http://www.vg.no/nyheter/innenriks/p...-aar/a/555126/
Så i 2008 regna de med at det var omkring 3200 prostituerte på landsbasis.
Å de utenlandske eskorte jentene,som det er flest av her i landet,kan ha oppmot 10kunder daglig.De drar på turne rundt til vær minste lille by i hele landet.
Men passer bra med min erfaring med trønder snuten,så overrasker ikke at det er der det blir tatt flest.De har det med å bry seg med fillesaker.
Å du har brukt hele tråden her til å prøve å skremme folk med falsk informasjon.Virker som du har sett alt for mye på cops ifra statene.
Det blir ikke rigga opp falske annonser av politiet som flere allerede har påpekt.Eneste er damer som bruker falske bilder i annonsene.Som Tøffetom allerede har sagt,eier man sunn fornuft så skal det jævlig mye til for å bli tatt for benytte seg av eskorte tjenester.
At du trekker frem at en person i gjennomsnitt blir tatt daglig,som om det skulle være ett høyt tall-er direkte latterlig.Det er elendige tall iforhold til antallet som benytter seg av jentene.
Vi har å store mørketall når det gjelder prostitusjon blant rusfolk,er vanlig blant rusavhengige jenter å betale dealere iform av sexuelle tjenester.