View Single Post
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Politiet i Norge har ikke lov å provosere frem kriminalitet på samme måte som i USA nei. Så at politiet har laget falske annonser på eskortesider er bare tull. Den eneste måten de kan ta deg på er med å spane på hotellrom eller leiligheter der eskorter opererer fra for så å ta deg med buksene nede eller lignende, jeg tviler svært på at en prostituert som lett tjener 10k daglig ville ødelagt ryktet blant kundene sine for å hjelpe politiet også.
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke spekulere i hva politiet har lov til å gjøre og hva de ikke har lov til å gjøre. Jeg vet ikke om de har gjort grundig advokatarbeid og funnet smutthull eller andre ting som gjør at de har lov å gjøre det, eller om de bare gir faen og satser på at det fører til noe. Dette lovverket vet jeg lite om. Det jeg imidlertid vet, er at det blir gjort. Politiet har flere falske sexannonser på flere sider. Du kan si at det er ulovlig og tull så mye du vil, men dette er et faktum.

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Det finnes svært enkle måter å gjøre risikoen neglisjerbar.

Blant annet finnes det forum der en kan få bekreftet at telefonnummeret tilhører en prostituert, om bildene er ekte, og om tjenesten er tilfredsstillende.

Benytter man seg av dette samt litt sunn fornuft vil det knapt være mulig å ryke.
Vis hele sitatet...
Skjønner hva du mener. Man kan vel slippe unna med de aller fleste former for kriminalitet dersom man tar sine forhåndsregler. Problemet her er at det er vanskelig å ta forhåndsregler når det gjelder annonser du ser på internett. Hvordan kvalitetssikrer du ratingen/tilbakemeldingen på en eskortepike?Uansett hvor mange positive omtaler en eskortepike har fått på en side, så kan det godt være politiet som står bak dem. Hvis noen blir tatt for sexkjøp av en eskorte, vil de neppe gå tilbake for å fortelle om det.

Poenget mitt er at det er vanskelig å vite. Til spørsmålet som stilles i åpningsinnlegget bør svaret være at du absolutt løper en risiko dersom du går for å svare på sexannonser på nettet.