View Single Post
Sitat av Marlboro666 Vis innlegg
Jeg mener at i den situasjonen, med de ressursene som var tilgjengelig på det tidspunktet, så var det ikke så mye annet som var mulig.
Vis hele sitatet...
OK, men forstås det som at hadde dere hatt mer ressurser så hadde dere sluppet å bruke tvang? Det er isåfall et tankekors.

Det kan tenkes at det har med at jeg jobbet ved en mottakseksjon. Der kom pasienter rett fra legevakten/politibilen, og var i den mest akutte fasen av sykdommen. De var dessuten sjelden lenger enn 3 dager. Jeg har vanskelig for å se hva alternativene kunne være med så ekstrem atferd som jeg til tider var vitne til. Jeg tror også dette kan ha bidratt til at det var ganske høy toleranse for hva som kunne finne sted før de tyngre tiltakene ble forsøkt.
Bl.a. p.g.a. vg-artiklene Defending delte lenger opp, har jeg inntrykk av at det fungerer ganske anderledes mange andre steder.
Vis hele sitatet...
Det tror jeg nok, det er begrenset hva man kan forebygge på en sånn avdeling. Jeg har aldri vært på PAM, bortsett fra at jeg har rykket ut på en beltelegging der en gang. Jeg var på ingen måte imponert over hvordan den ble utført. Da var det jo masse folk tilgjengelig, men rutinene på hvordan det skulle gjennomføres skånsomt virket fraværende.