View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg sliter med søvn som en del andre. Har hatt store problemer i vel 4 år med det, kanskje mere.
Jeg sover ekstremt lite, i hvert fall det siste året. Jeg syntes 6 timer er lenge å sove, da er jeg stolt over meg selv, og gjennomsnitlig er vel 4 timer.
Jeg er i full aktivitet hele tiden, egentlig gjør jeg altfor mye hele tiden. Har 100% stilling sommerjobb, men skal studere nå.
Hvis jeg starter på jobb klokka 8, legger jeg meg kanskje ikke før 2-3 tiden. Det har vært vanlig for meg en god stund, rett og slett fordi jeg ikke klarer å sove pga tankene surrer rundt i hodet. Klarte å forsove meg til jobb en dag, og etter det så har jeg døgnet før jobb de dagene jeg starter tidlig i frykt for å ikke klare å våkne av alarmene mine. Vet jævlig godt at det er dumt, men jeg får rett og slett ikke til å våkne av alarmene. Har prøvd alle mulige tips der, men tar gjerne imot flere. For eksempel fra fredag til lørdag døgnet jeg da jeg startet på jobb 7. Jeg kom hjem etter jobb ca kl 15, sov 1 time, dro bort for noen ærender, og nå er jeg her da, føler jeg har masse energi og kan gjøre hva som helst. Hjernen min er helt fucked up, nesten som den er en grøt, litt wavy følelse, noen ting kan røre på seg selvom det står stille (??), men det har den vært lenge. Men jeg føler ikke for å sove uansett. Jeg klarer ikke å sitte i ro rett og slett. Jeg må alltid gjøre noe, fordi jeg vil ikke la det vente. Også tenker jeg jo at jeg ikke er trøtt da, for det merker jeg ikke.
Har begynt å drikke på kveldene for å sovne lettere også, det hjelper litt.
Har jo helst lyst å være våken på nettene da jeg føler meg mere kreativ og motivert da, men samtidig går ikke det opp i opp med studier.
Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre lengre.
Har alltid slitt med søvn, men nå er det såpass ille at jeg ikke lengre vet hva jeg skal gjøre. Jeg er jo alltid trøtt på morgenene og tidlig på formiddagen. Ikke ellers.

Noen lignende erfaringer?
Noen som har gått i lengre over tid med lite søvn som har merket at man ikke lengre blir «trøtt» aka søvnig?