View Single Post
Sitat av paranoy Vis innlegg
...GHB er i utgangspunktet absolutt giftfri, kombinert med andre typer medikamenter og især alkohol og bensoer er dens giftighet betraktelig økt. Kjenner man i utgangspunktet doseringen som skal til for å få en rus på dette stoffet, er den totalt ufarlig. Det gir ingen økt toleranse, heller ikke abstinens- eller avhengighetsskapende symptomer. ... ...
Vis hele sitatet...
Først - jeg snakker under om kork i flytende form, men ikke av den utpissede og svakeste sorten.

Fravær av økt toleransegrense? - Pøh - den økes dersom man kjøper seg noen dl og har stående og over noen dager/uker tar litt og litt og litt... Men det skal sies, det er ikke sånn at de fleste som har brukt det mye må ta et Norgesglass for å bli "korka".

For en "hobbybruker" er doseøkningen mer i størrelsesordenen fra den 3/4 korken man begynte med (avh. av kroppsmasse og generell mottagelighet for stoffet), og opp til 1 eller 1 og en kvart kork, ca. ((Alt likt, selvsagt -> som varens renhetsgrad, hvor sliten man er, har man spist, tar man man stimulerende midler ved siden av osv).

Meeen - mange som bruker jevnlig/daglig (i kortere eller lengre perioder), tar 1,5++ kork i timen ca, og stopper ikke før det er tomt og de MÅ "face the music and try to go to sleep before they wake up sober again...". Ikke blir de så fryktelig griserusa, heller, med mindre de da faktisk hiver innpå 2-3 korker. Så det kan bli någet kostbart i lengden. - Og slitsomt for huden osv. Noen (unntaksvis, eller?) får psoriasisflekker selv om de aldri har hatt det før - og de som HAR psoriasis, opplever at den forverrer seg VELDIG ved bruk av mye kork.

Ikke avhengighetsskapende???
Nuvel - ta eksempelbrukeren i avsnittet over, som har brukt det jevnlig i et par uker eller mer. Dersom h*n for eksempel plutselig skulle glemme igjen de siste par dl. sine i baksetet på en drosje - uten å ha mulighet/råd til å skaffe mere i løpet av noen timer/et døgns tid eller kanskje på en uke... - DA kan h*n være så heldig å få oppleve mange døgn under dyna med fantastisk angst, skjelvinger, hjertebank, mareritt, en helvetes depresjon og sånn der faenskap. Men - problem solved Alt roer seg jo nemlig ned og forsvinner med litt kork igjen. Phew! ???? .... Så man kan utmerket godt bli avhengig av å være i den rusen, og oppleve psykiske abstinenssymptomer (som as always vil dårlig økonomi, konflikter man evt. har rotet seg oppi i løpet av helgen/uken og fysisk utslitthet bidra til å fyre opp de psykiske "symptomene" som er en del av "GBH-avrusingen".
- Imidlertid er det ingen automatikk i at brukere blir avhengige: Andre individer som bruker "Gro" på samme måte, vil aldri noensinne gjennomgå så sterke kvaler ved plutselig korketørke uten tilgang på valium/sovepiller e.l.
- Man får bare håpe at man er blant de heldige, hvis man skulle ha som mål å korke oftere enn litt nu og da.

Bidra gjerne med egne erfaringer/observasjoner i egen omgangskrets, om dere føler for det!
Ca hvor mange % av korkebrukerne du kjenner, er avhengige på den ubehagelige måten? Hos mine folk - ca 5%. Men i gruppen på 95% uten avhengighet, er det kanskje bare 2-3% "heavy users", for å si det sånn... Ikke akkurat et statistisk gyldig utvalg, derfor er det interessant å høre fra flere.

Uansett folkens, nå er jeg sulten og stikker og ordner meg noe mat på kjøkkenet mitt! Nam nam! Gimme your 2 cents worth, please?

Sitat av ninjatriks Vis innlegg
... Jeg hadde dessuten veldig høy puls og høyt blodtrykk - .....
Vis hele sitatet...
Hørtes veldig kjent ut, ja! En venn som er anestesisykepleier, fortalte meg da G. nevnte hva pulsen lå på sånn ca en gang i løpet av en dårlig korkekveld - at hjertet da slo så fort at det var FARLIG nær grensen for hjerteflimmer og hjertestans. Og med et hjerte som går alt for fort - da skal jeg love deg at det ikke hjelper å "blåse pepper inn i nesa" på den personen som ligger der og svetter som en gris og er helt slått ut.
Sjekk pulsen på dem som har gått ned for telling og ikke ser ut til å ha det bra, fordi de kan SE ut som systemet går sakte, da kroppen er like slapp som ved en vanlig "faen-nå-fikk-jeg-alt-for-mye-kork"-komaepisode hvor det iblant kan være fare for at ting tvert imot skal gå for SAKTE der inne, og lungene skal ta kvelden.

Etterhvert lærer man (med unntak av enkelte glipper, kanskje) å passe på doseringene sine bedre + at klokka (eller hva som helst annet som kan hjelpe deg å holde orden på tiden), er din beste venn når du er i knallform.

Kork kan være digg, det. Men faktisk så fraråder jeg vel egentlig "nye" folk å ta det inn i rusporteføljen sin. Man kan få en lignende, kul, rus ved å kombinere f.eks cannabis i lungene med pepper opp i nesa og kanskje litt whiskey i magen, or what have you. Noe som ikke tar livet av deg uansett hvor mye du prøver, nesten.
(Med mindre "man er allergisk mot laktose/glukose/psykose/osmose da Hehe.... (Skjønner det kan være dumt for de som skyter OG er diabetikere eller laktoseintolerante å få det i seg, men)
Noia, dårlig hud, at det smaker HÆLVETE osv osv - er også med i betraktningen når jeg fraråder folk å begynne å korke (Henger ikke på beinet deres og griner, men jeg hjelper ikke en kid å hooke opp med noen som skaffer det, HELL NO!
Kan fremdeles ta en liten korketrekker en gang eller to i måneden, og liker det jo , så jeg er ikke FANATISK (FANTASTISK, ja, men ikke ...). Men jeg oppdaget at hodet MITT i alle fall er alt for skjørt til at jeg kan kjøpe og ha noen dl stående! (Ikke det at de blir stående så lenge, da, men.... det er jo litt av problemet).
Sist endret av Grin RidingHood; 1. september 2009 kl. 18:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.