View Single Post
sertifisert idiot
267
Bare hyggelig!
Pling på om du ønsker anbefalinger av komponenter, så skal jeg prøve å oppdatere meg selv litt innen dette
btw, åssen musikk hører du mest på? det er igrunn det som spiller den største rollen, da det forteller om du vil ha dyp bass( f eks hip hop/Rap/r'n'b osv), skarp bass ( f eks rock, klassisk).

Når du ser på nettsidene som selger komponenter, vil du gjerne i bass segmentet se noen forskjellige betegnelser, f eks:

SPL: Sound preasure(?) level - Her er elementet laget spesifikkt for å flytte mye luft. Det vil si at de som oftest går dypere i spekteret, vanligvis mellom 10Hz->60Hz. Disse elementene egner seg best til Hip Hop, rap, og generell untz untz(dunk dunk) musikk :P

SQ: Sound quality - Elementene er laget spesiellt for å låte bra, men spiller som oftest ikke like høyt. Liker du rock, klassisk, og noe pop så ville jeg valgt ett slikt. Fungerer som oftest bedre i spekteret mellom 50Hz->120Hz.

Skal prøve å skrive her når jeg kommer på noe, så får du bare skrike ut om det noe du føler du mangler!