Tråd: Aduvanz
View Single Post
Sitat av prodigy420 Vis innlegg
Jeg går på 50mg + 30mg aduvanz. Jeg opplever at effekten ikke varer like lenge som produsenten påstår at den skal. Jeg har prøvd å endre tidspunkt for når jeg tar medisinene, men det går bare ikke.. Jeg er avhengig av å ta medisinene til de tidspunktene jeg allerede tar. Jeg har snakket med legen min om det er mulig å fylle på med en annen type medisin senere på dagen, fordi maksgrensen på aduvanz er 70mg, og jeg bruker allerede 80mg - men det virker vanskelig. Hun sier at vi kan prøve å bytte type medisiner, men jeg har veeeldig god effekt av aduvanz (bortsett fra virkningstid), og ønsker derfor ikke bytte.

Når jeg leser generelt om medisiner for adhd oppgis det en maksgrense på 40mg deksamfetamin pr døgn. Aduvanz har innehold på 30mg, 50mg og 70mg lisdeksamfetamin som tilsvarer 8,9 mg, 14,8 mg og 20,8 mg deksamfetamin. Jeg tar 50mg + 30mg, som da tilsvarer et daglig inntak av deksamfetamin på 23,7mg. Maksgrensen pr døgn er som sagt 40mg.

Er det noen her som bruker/har brukt aduvanz som har fått utskrevet en annen type som kan brukes som påfyll? Evt. fått utskrevet 110mg på bakgrunn av nytte-risiko vurdering?
Vis hele sitatet...
Hva med å bruke Elvanse i stedet, for å kunne fordele det mer over dagen? Det er barneversjonen av Aduvanz, og så vidt jeg forstår er dosene den eneste forskjellen.

Jeg er forresten enig, virkningen varer ikke lenge nok. Problemet med å dele opp er at jeg husker å ta påfyll ca 0 av 10 ganger