View Single Post
Sitat av FerieFyr Vis innlegg
Politiet var ikke klar over at de hadde stjålet bensin. De la seg på hjul på grunn av bruken av fjernlys, og for høy hastighet.
Vis hele sitatet...
"Polisen larmades strax innan midnatt om en smitning från en bensinmack i Uppsala. En efterlysning skickades ut och tjugo minuter senare fick en patrull syn på bilen." - Aftonbladet. - Så de var klar over det.

Mr.NicePrice: Ja, de som stakk av burde vite bedre, og jeg forsvarer ikke handlemåten deres. Men politiet er trente i dette, og bør også vite at ved å kjøre etter noen i høy fart, så er det fare for at mistenkte vil kjøre enda fortere og mer risikofylt som følge av dette, enn om politiet hadde avbrutt jakta.

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Når noen satser livet for å slippe unna en bensinregning (tenker da på kjøringen i forkant av den fatale hendelsen), kan man jo også spørre seg om bensintyvene kanskje hadde gjort mer enn "bare" å stjele bensin.
Og politiet gjorde, slik jeg ser det, et forsøk på stanse biljakten, noe de forsåvidt også greide, selv om de neppe hadde sett for seg at det skulle ende slik det gjorde.
Vis hele sitatet...
Ja jeg ser den. Det var nok neppe planen til politiet. De døde for en stakkarslig bensinregning, og derfor er det naturlig å reflektere over hva som kanskje kunne vært gjort anderledes. - Enden på visa var jo at de tok "selvmord" for en bagatell.
Sist endret av Fuzzybossen; 26. april 2013 kl. 01:04.