View Single Post
Sitat av Nexxzow Vis innlegg
Håper de tar med seg noen cannabis frø. Men for real. Tror ikke de innser hvor mye dette kommer til å koste.. Lykke til sier jeg bare.
Vis hele sitatet...
Den store kostnaden alle snakker om er kostnaden av å få avfyrt rakketen herifra Jorden og ut. Noe som gjørest hver 7-8 måned for romstasjonen.
Grunnen til at det er et mulig prosjekt er simpelt fordi det er en Enveisbillett...
Å få en rakett dit er dyrt, men med summene som er tatt i betraktning i dette prosjektet så er det full finansielt mulig.
Det er som de sier, prosjektet finansierer seg ikke på bestemte nasjoner, men simpelten på billigeste og høyeste kvalitet som kan brukest i selve prosjektet.
Kort sakt, det er finansielt mulig!

Sitat av Littledude Vis innlegg
Om jeg skulle gjort det hadde det ikke hatt noe med å hjelpe andre å gjøre. Jeg kan ikke snakke for deg, men jeg ville ha gjort det for en plass i verdenshistorien og jeg tror det er mange andre som tenker som meg.
Vis hele sitatet...
Det er det nok, som sagt, du vil trolig havne opp i verdenshistorien. Men min øverste motivasjon er ikke dette... Jeg står fast i mitt grunnlag i å hjelpe andre og har alltid hatt en stor glede av å få ta del i oppgaver som hjelper andre. Dette er nok det største steget man kan ta når det kommer til å forstå hvordan vi kan leve som vi gjør og hva som er mulig.
Ja, så hva om vi alle på Mars ender opp med død?
Uansett har vi da funnet ut av hva det tar for å utvikle seg og leve av ressursene som er tilgjenglige noe som beviser utvikling i vitenskapen.
Uansett hva resultatet av prosjektet blir, så hjelper det oss og forstå!
Igjen, ja, du blir nok verdensberømt i ettertid, men motivasjonen din må være vitenskap for å heletatt bli betraktet som en mulig kandidat.