View Single Post
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
168
Hola, freaks!

Som noen av dere sikkert har fått med dere har Mannegruppa Ottar startet en aksjon hvor de kjører land og strand - for å varsle naboer om overgrepsdømte og pedofile. Bilder av domfelte og dom blir postet på snapchat, i postkasser, et cetera, slik at så mange som mulig skal få muligheten til å vite "hvem naboen sin er".

Selvfølgelig kan man diskutere i det vie og det breie hvorvidt dette er lovlig, moralsk riktig og ymse positive og negative konsekvenser. Dessverre får jeg bare informasjon fra to kanaler. Mannegruppa Ottar selv, som da er for aksjonen - og media, som da naturligvis er imot alt som ikke er politisk korrekt.

Derfor lurer jeg på hva dere synes om denne aksjonen? Personlig hadde jeg ikke store meningene før en tidligere bekjent av meg dukket opp på snapchaten. Kunne aldri i min villeste fantasi forestille meg at "han av alle" kunne utføre de tingene han er dømt for. Jeg ble kvalm av bare tanken på å i det hele tatt ha pratet med han om våre felles lidenskaper; sport og gaming. Vet ikke hvor mange timer vi har pratet om fotball og World of Warcraft - uten at jeg har ansett noe ved han som unormalt.

Han hadde et yrke hvor man må ha plettfritt rulleblad, og viktige verv i forskjellige organisasjoner og klubber. Plutselig får jeg vite hvem han egentlig er - og det gjør meg bekymret. Hvem andre kan gjøre det samme? Mannen i kassa på Rema? Elektrikkeren? Han som mekker burgeren min på Esso? (Beklager for å kun bruke mannsroller som eksempel, men you get it)

Alle barn skal være trygge. Men er dette måten å gjøre det på?
Kjør debatt!
Sist endret av Hydra; 1. juli 2020 kl. 14:21.