View Single Post
Lurifaks1's Avatar
Trådstarter
88
Kabel er nok ikke et alternativ, da må den passere taket eller gå under flere verandaer eventuelt. Blir litt for mye "krøll", også ser jeg for meg at damen i huset der borte ikke vil ha flere ledninger krypende rundt :P Er meningen at vi skal få eget nett etterhvert, men enn så lenge vet vi ikke hvor lenge vi blir boende her, så passer godt å betale en 100lapp i mnd. til naboene.

Hvilken ruter må jeg ha for å koble meg til dem trådløst? Er det nok å finne en som støtter DD-WRT firmware? Da er jeg "good to go" med en trådløs ruter som jeg bruker som repeater/extender? Skal jeg opprette et wireless access point som kobles til deres nettverk med internett tilgang som deles med access punktet hos oss?

Hva med slike antenner man kan sette på taket, vil det ha noe for seg? Mener å ha lest om noen som hadde en slik var koblet til et USB nettverkskort.

Jeg får inn 2 streker her på kjøkkenbenken, men beveger jeg meg pittelitt ramler jeg fort ut... Sitter rett ved kjøleskapet, og 2m bortenfor står det en micro og i leilighetene imellom oss og der modemet står hos naboene er det sikkert mange hindringer også i tillegg til flere "lag" med vegger.

Beklager babling og noob'ing, er passe firkantig i øynene etter å ha fiklet med ruteren, laptopen og lest på nettet siden klokka 21!

Bumper litt bare.
Sist endret av Lurifaks1; 20. juni 2012 kl. 03:42.