View Single Post
Sitat av Dr.Pepper Vis innlegg
Eller kjør mc, sånn som «knight rider». Snitt hastighet på 250km/t på motorveien. Ikke engang heli i lufta klarer å følge deg da.

«Knight rider» en svensk fartssynder med endel videoer på nettet.
Vis hele sitatet...
Var ikke det han som blei relativt tøft takla av en uniformert Volvo fordi dem fikk nok av stuntene hannes?

Sykkel er kjapt det, men i mine øyne alt for sårbart. Det du kan gjøre er å kjøre over en av de mindre grenseovergangene med en speiderbil/sykkel forran for å sjekke etter fysiske kontroller. Er du bekymret for kontrollkameraene skal tiltrekke risk, så finner du et sted på norsk side hvor du kan gjemme det du har med, for så å hente det senere.

Båt hadde bare vært aktuelt for meg om jeg hadde hatt en liten jolle inne i Iddefjoren et sted, med kjapt tilgang til andre siden. Som nevnte her oppe så er Radarer flittig i bruk av Forsvar og Kystvakt. I tillegg tror jeg det er veldig lett å bli observert og forfulgt ved mistanke.

Skuter eller ATV er alt for uglesett på her på berget så det er ikke noen god idé. Her varsler grunn og gårdeiere over en lav sokkelest. Og vandre over har vært en tanke men virker for tidkrevende så jeg har aldri kommet så langt som å prøve.

Har selv vært over grensa med verdier for noen lapper gjennom åra nå, og bare 1 gang har jeg vært nære på. Da sa magefølelsen noe før overgangen Holtet, så jeg slo av lysa på bilen før jeg runda svingen slik at tollposten kan se meg. Rakk å se noen reflekser, samt et slik rødlys bli kastet inn i en bil. Jeg stoppa og heiv bilen rundt midt i veien, her fikk jeg både langlys og blålys i speilet, heldigvis hadde jeg god bil, med gode dekk, godt understell og gode lys. Så jeg klarte å forsvinne i de svenske skogene, dumpa lasta og cruisa pent ned til nordby for å kjøpe litt proteinpulver