View Single Post
Trådstarter
414
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
For å bli kvitt fluene, må du først starte med å ikke ha mat framme. Kast mat og vask serviset med det samme du har spist. Lukk døra på oppvaskmaskinen og lukk igjen lokket på søppelbøtta. Enda bedre: kast søppelposen med det samme. Prøv også å begrens tilgang til drikke. Drikker du sukkerholdig drikke eller melkeprodukter, vask glasset etter bruk. Tomme melke- og jus kartonger og brusbokser kastes med det samme. Frukt oppbevarer du i en pose eller under et tett lokk/netting. Ikke ha vannglass på nattbordet om natta. Lukk ned do-lokket. Vask komfyr og stekepanne/kjeler rett etter bruk. Deretter holder du leiligheten ren. Da kan jeg love deg at fluene sulter ut på 2-3 uker. Har funket for meg hver gang. Mye jobb, men det må til. Er nå 3 år siden sist jeg hadde "flue-fest".
Vis hele sitatet...
Takker for tipset!
Har faktisk gjort det fleste av det du nevner her

Sitat av Esoterisk Vis innlegg
Som flere andre har sagt, du må finne den underliggende årsaken. Altså hvor de formerer seg. De har en livssyklus på omtrent et døgn så i det du fjerner stedet de formerer seg er du kvitt dem i løpet av noen dager. Tenk tomflasker, gamle søppelposer, oppvask, epleskrotter som har rullet under sofaen o.l. Ta en skikkelig runde med rydding og vask.
Vis hele sitatet...
Mistenker at de kommer fra vinduet på kjøkkenet, så kommer til å spraye der med insektmiddel
Sist endret av Who?; 27. august 2018 kl. 12:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.