View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Roaccu:

Du innrømmer at du kan lite til ingenting om teater men fortsetter bastant å komme med ville påstander om hvordan den faktisk er, jeg tror ikke vi kommer til noe fruktbar diskusjon om du ikke klarer å se hvor feil det er. Det du sier er totalt usant og det er tåpelig av deg å basere deg på slik vranglære.

Det du også ser glatt ut til å hoppe over, er det faktum at disse emosjonelle artiklene om folk som ikke får medisinen sin er en sannhet med store modifikasjoner: Det er alltid snakk om medisiner uten særlig dokumentert effekt, det ordlegges alltid som "Nektes medisin som kan forbedre helsen". Legg merke til: vil ikke kurere. Det er da legemiddelverkets mening at dokumentasjonen ikke er tilstrekkelig til å bruke penger på, og jeg sier meg ganske enig i den vurderingen.

Det er innlysende at du er bitter for noe her, ordbruken setter ting på spissen som "rett fra skattebetalernes lomme" som om det skulle gjøre meg enda mer investert i ditt synspunkt. Vi er heldigvis enig i dette med skattelette på de rikeste, men du snakker om prioriteringer og sammenligner da høyt utdannede folk (ja kunstner er ikke bare et valgfag på videregående, det er en lang og seriøs utdannelse på universitetsnivå.)
Igjen legger du frem saken som om disse pengene bare kastes bort på lufthoder som sitter å diller med noen pensler dagen lang. Du ser ut til å tro at dette er penger som går rett i lomma på disse idiotene som diller med pensler, uten å skjønne at dette går med på produksjonen av kunsten som involverer alt fra transport, oppsett i gallerier, fremføring av stykker etc etc, ringvirkningene av å fjerne disse tilskuddene hadde gått ut over ganske mye mer enn kunstneren.
Du sammenligner da altså en støtte for et universitetsutdannet yrke, som gir arbeid til alle de rundt kunstneren også, med hva folk får i sosialhjelp for å sitte på ræva?

For meg blotter du bare din uvitenhet om hele temaet.
Sist endret av Dodecha; 27. januar 2020 kl. 14:05.