View Single Post
Sitat av Alec Vis innlegg
Jeg beklager for at jeg har lite å bidra med her, men jeg må virkelig få lov til å kommentere det TS sier om å være bilentusiast.
Jeg ler av hele greia

Jeg tror TS har misforstått hva en bil er, hvis motorlyden er det viktigste kriterie for å være bilentusiast.
Vil ikke det bli litt det samme som å si at man er flyentusiast, men påstå at jagerfly, jetfly o.l, ikke er noe for flyentusiaster, fordi det ikke er laget av treverk og har en propell foran?

Eller at man er entusiast av fremkomstmidler, men man kan kun være entusiast av det hvis det er hester som er greia.


Jeg tror TS må åpne øynene sine for fremtiden.


Vår neste bil kommer til å være elbil, og det er av følgende grunner:
* Sikrere - fordi at istedenfor motor foran i bilen, så har du kollisjonssikring som har tatt plassen istedenfor, sammen med et lite bagasjerom
* Slutt på turer til bensinstasjonen - bilen kommer heller til å lage hjemme og på jobb når jeg ikke bruker den, og de 2 gangene vi reiser til hytta i året, så stopper vi innom McDonalds og lar den lade der mens vi spiser, selv om det strengt tatt ikke er nødvendig selv om det er 30 mil reise.
* Høyere toppfart og bedre aksellerasjon enn bilen vi har i dag, med 4WD, 207HK 2.0L turbodiesel
* Kan trekke tyngre tilhenger enn hva vi kan i dag
* Og sist men ikke minst, veldig mye mer behaglig å kjøre med tanke på støy og motorlyd.

Så du TS, "bilentusiast", jeg tror du må finne noe annet å kalle deg, fordi du er ikke bilentusiast. Du er entusiast for fossilmotorer av en eller annen rar grunn. Når det er din greie så er det helt greit - men kall det ihvertfall for hva det er. Eventuelt antikvitet entusiast
Vis hele sitatet...
Det er seriøst helt fjernt hvor få mennesker i dette forumet som forstår at å være bilentusiast og elske el-bil er en selvmotsigelse. Dette var tydeligvis ikke riktig forum å ta det i. Haha jeg har aldri vært borti makan. Det var i det minste en person langt oppi her som var 100% enig med meg. Jeg har aldri før nå hørt så mye rare svar på et område jeg virkelig kjenner til. Jeg har nemlig aldri noensinne hørt om en bilentusiast som foretrekker el-bil. Har derimot hørt og sett "bittelitt" av det motsatte.

Dere her beviser jo bare at dere selv ikke er bilentusiaster og det er greit det. Jeg gjentar: HVILKEN EL-BIL PÅ MARKEDET TIL RUNDT 150-180 000,- VIL KUNNE VÆRE EN ERSTATNING FOR EN HERLIG 3-SERIE ELLER C KLASSE??? Det finnes ingen.

Jeg ønsker en premium bil som er dritfet og som lever.

Å kjøre bil for meg siden jeg er bilentusiast er mer enn å bare ha noe som tar meg fra a til b. Jeg har selv vært bilselger og jeg kan bil. Jeg har prøvd alt mulig av bil og el-biler er for meg helt identetisløse. En fossil bil derimot er som å sitte på med et dyr. Jeg får en helt fantastisk følelse av å skru på tenningen på en god motor og høre bilen svare. Jeg liker konseptet med at den får eksos ut bak. Jeg liker at den brøler når jeg trykker hardt på gassen. Jeg liker at bilen rister/dirrer.

Jeg har seriøst sagt disse tingene her 100 ganger før i andre settinger og aldri blitt møtt med at det er noe rart. Mens her er det tydeligvis en samling av el-bil fantaster og da skjønner jeg jo at det er merkelig for dere, men spørsmålet mitt her gikk på å kjøpe en premium bil som jeg elsker uten å bruke for mye penger. Da vil ikke en premium el-bil være et alternativ fordi den vil være ALTFOR dyr og ikke minst så vil jeg ikke ha elektrisk. Det er ikke sånn at en nissan leaf er et alternativ.

Herregud for en gjeng dette er. Skal aldri spørre om noe bilrelatert her igjen hvertfall.

"bilentusiast? Så el-bil er ikke en bil?"
Dette svarte en annen person lenger oppi her på det: "Ta å skru på huet ditt da, alle ordentlige bilentusiaster ville vært enige med han".

Og det er virkeligheten. Det er bare sånn at dere andre som skriver her ikke forstår det.