View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Han skriver dette :
"Hvis du liker elbil, er du ikke bilentusiast"
"Jeg er konservativ, derfor kjører jeg fossil"
"Fossilbiler har 'identitet'"

Han ramser opp de utsagnene mine han ikke liker

Videre skriver han "grunnene" (flertall) mine er dårlige. Hadde det vært en grunn så kunne det hende at han kun henviste til det jeg sa om hvor miljøvennlige el-biler er, men han nevner flere. Med andre ord så sikter han til at mine subjektive meninger er tåpelige. Det er også sånn at hvor mye eller lite miljøvennlige en el-bil er, er ikke noe som påvirker valget mitt uansett. Så det er ikke en av "grunnene".

Når det er sagt så gjør litt research på hvor miljøvennlig det er å kvitte seg med batteriene når de er ferdige og også på hvor miljøvennlige de er å produsere. I samme slenge så er det ytterst få land her i verden som har strøm fra fornybar energi, men ja Norge er en av de så i vårt tilfelle gjelder ikke det.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du bommer på poenget: jeg bryr meg lite om hva slags bil du liker, langt mindre om hvorfor. Jeg bare sier at valget ditt er irrasjonelt, at du rasjonaliserer, og at argumentene dine ikke holder vann.

For å være klar: de subjektive meningene dine er tåpelige - de kommer i veien for dine egne mål ved å gjøre ting dyrere. Det er likevel ikke noe å krangle om, og det er heller ingen som har prøvd.

På det objektive tar du ganske enkelt feil. Du kan jo alltids gjøre litt research selv, siden du virker så opptatt av dette.

Kjør fossil: det er dyrt og blir dyrere, men du har funnet ut at du vil betale for det, bare fordi. Det er dine penger, og helt greit.
Impulsen til å rakke ned på elbiler er litt barnslig, men greit.
Å bruke løgn og bullshit-argumenter er mindre greit, og da blir det ofte kommentert.